Tahle práce zkoumá slovosled v angličtině a češtině. Teoretická část uvádí základní pravidla slovosledu a jejich srovnání v obou jazycích. Dále se zaměřuje na příslovečná určení začleněná do větné skladby a podává o nich detailní informace. Praktická část je založena na kvízu, který je zaměřen na příslovečná určení. Zkoumá, zda mají žáci schopnosti poznávací a produktivní s ohledem právě na příslovečná určení.
Anotace v angličtině
This work focuses on English and Czech sentence word order. The theoretical part specifies basic word order rules and their comparison in both languages. Moreover, it focuses on adjuncts integrated to the syntax including detail information on them. The practical part is based on a quiz that concentrates on adjuncts. It is supposed to realise whether pupils have perceptive and productive skills concerning adjuncts.
Klíčová slova
Slovosled, příslovečná určení, anglický jazyk, český jazyk, věta, kvíz, téma, réma.
Klíčová slova v angličtině
Word order, adjuncts, English, Czech, sentence, quiz, theme, rheme.
Rozsah průvodní práce
31 s.
Jazyk
AN
Anotace
Tahle práce zkoumá slovosled v angličtině a češtině. Teoretická část uvádí základní pravidla slovosledu a jejich srovnání v obou jazycích. Dále se zaměřuje na příslovečná určení začleněná do větné skladby a podává o nich detailní informace. Praktická část je založena na kvízu, který je zaměřen na příslovečná určení. Zkoumá, zda mají žáci schopnosti poznávací a produktivní s ohledem právě na příslovečná určení.
Anotace v angličtině
This work focuses on English and Czech sentence word order. The theoretical part specifies basic word order rules and their comparison in both languages. Moreover, it focuses on adjuncts integrated to the syntax including detail information on them. The practical part is based on a quiz that concentrates on adjuncts. It is supposed to realise whether pupils have perceptive and productive skills concerning adjuncts.
Klíčová slova
Slovosled, příslovečná určení, anglický jazyk, český jazyk, věta, kvíz, téma, réma.
Klíčová slova v angličtině
Word order, adjuncts, English, Czech, sentence, quiz, theme, rheme.
Zásady pro vypracování
1. Prostudování odborné literatury
2. Zpracování tématu v teoretické části bakalářské práce
3. Zvolení metody a postupu výzkumu v praktické části
4. Zpracování praktické části bakalářské práce
5. Shrnutí, závěry
Zásady pro vypracování
1. Prostudování odborné literatury
2. Zpracování tématu v teoretické části bakalářské práce
3. Zvolení metody a postupu výzkumu v praktické části
4. Zpracování praktické části bakalářské práce
5. Shrnutí, závěry
Seznam doporučené literatury
BERK, L. M. English Syntax (From word to discourse). New York: OUP, 1999.
DUŠKOVÁ, L. a kol. Mluvnice angličtiny na pozadí češtiny. 2. vyd. Praha: Academia, 1994.
ISBN 80-200-0486-6.
DUŠKOVÁ, L. Reflexivity in Czech and in English. In Studies in the English Language. Praha: Karolinum, 1999c, s.183-235.
HORNOVÁ, L. Referenční slovník gramatických termínů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2003.
SWAN, M. Practical English Usage. 3rd edition. Oxford: OUP, 2005.
KOPEČNÝ, F. Základy české skladby. Praha: SPN, 1962.
GREPL, M.; KARLÍK, P. Skladba spisovné češtiny. 2. vyd. Praha: SPN, 1986.
Seznam doporučené literatury
BERK, L. M. English Syntax (From word to discourse). New York: OUP, 1999.
DUŠKOVÁ, L. a kol. Mluvnice angličtiny na pozadí češtiny. 2. vyd. Praha: Academia, 1994.
ISBN 80-200-0486-6.
DUŠKOVÁ, L. Reflexivity in Czech and in English. In Studies in the English Language. Praha: Karolinum, 1999c, s.183-235.
HORNOVÁ, L. Referenční slovník gramatických termínů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2003.
SWAN, M. Practical English Usage. 3rd edition. Oxford: OUP, 2005.
KOPEČNÝ, F. Základy české skladby. Praha: SPN, 1962.
GREPL, M.; KARLÍK, P. Skladba spisovné češtiny. 2. vyd. Praha: SPN, 1986.