Diplomová práce se zabývá vyuţitím fyzického básnictví na prvním stupni ZŠ. V teoretické části je vymezena charakteristika fyzického básnictví v kontextu aktivizačních metod výuky. Její komparace s jinými umělecko edukačními přístupy a propojenost s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělání. Není opomenuta kapitola, popisující kurz fyzického básnictví s jeho specifiky. V části praktické jsou popsána jednotlivá cvičení fyzického básnictví, jejich úpravy, popis realizace v praxi, reflexe, vyhodnocení dílčích aktivit a návrhy na zdokonalení.
Annotation in English
The diploma thesis deals with the use of physical poetry at primary schools. The theoretical part defines the characteristics of physical poetry and the term activation teaching method. This part also outlines the link to the Czech Framework Primary Education Programme, and includes a chapter describing the course of physical poetry with its specifics. Last but not least, it confronts physical poetry with other art-based educational approaches. The practical part describes, with the use of qualitative methodology, individual exercises, their modifications, description of implementation in practice, suggestions for improvement, feedback and evaluation of individual activities.
Keywords
fyzické básnictví, Petr Váša, aktivizační metody výuky, RVP ZV, mezipředmětové vztahy, dramatická výchova, divadelní improvizace
Keywords in English
Physical poetry, Petr Váša, Inter-subject relationships, activation teaching methods, Framework Primary Education Programme (FPEP), FPEP objectives, key FPEP competences , educational areas of FPEP, FPEP cross-curricular themes, drama education, theater improvisation
Length of the covering note
75 s. (118 762 znaků)
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá vyuţitím fyzického básnictví na prvním stupni ZŠ. V teoretické části je vymezena charakteristika fyzického básnictví v kontextu aktivizačních metod výuky. Její komparace s jinými umělecko edukačními přístupy a propojenost s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělání. Není opomenuta kapitola, popisující kurz fyzického básnictví s jeho specifiky. V části praktické jsou popsána jednotlivá cvičení fyzického básnictví, jejich úpravy, popis realizace v praxi, reflexe, vyhodnocení dílčích aktivit a návrhy na zdokonalení.
Annotation in English
The diploma thesis deals with the use of physical poetry at primary schools. The theoretical part defines the characteristics of physical poetry and the term activation teaching method. This part also outlines the link to the Czech Framework Primary Education Programme, and includes a chapter describing the course of physical poetry with its specifics. Last but not least, it confronts physical poetry with other art-based educational approaches. The practical part describes, with the use of qualitative methodology, individual exercises, their modifications, description of implementation in practice, suggestions for improvement, feedback and evaluation of individual activities.
Keywords
fyzické básnictví, Petr Váša, aktivizační metody výuky, RVP ZV, mezipředmětové vztahy, dramatická výchova, divadelní improvizace
Keywords in English
Physical poetry, Petr Váša, Inter-subject relationships, activation teaching methods, Framework Primary Education Programme (FPEP), FPEP objectives, key FPEP competences , educational areas of FPEP, FPEP cross-curricular themes, drama education, theater improvisation
Research Plan
1) Vymezení tématu
2) Vyhledání literatury ke zvolenému tématu
3) Vytyčení koncepce práce, formulace cílů práce
4) Pravidelné konzultace s vedoucím práce
5) Shromažďování a studium odborné literatury k tématu
6) Realizace teoretické části práce
7) Zvolení metody a postupu výzkumu v praktické části
8) Sběr dat pro praktickou část práce, realizace praktické části práce
9) Zpracování výsledků a jejich interpretace
10) Komparace teoretických východisek se získanými informacemi i praktickými zkušenostmi
11) Shrnutí, závěry
Research Plan
1) Vymezení tématu
2) Vyhledání literatury ke zvolenému tématu
3) Vytyčení koncepce práce, formulace cílů práce
4) Pravidelné konzultace s vedoucím práce
5) Shromažďování a studium odborné literatury k tématu
6) Realizace teoretické části práce
7) Zvolení metody a postupu výzkumu v praktické části
8) Sběr dat pro praktickou část práce, realizace praktické části práce
9) Zpracování výsledků a jejich interpretace
10) Komparace teoretických východisek se získanými informacemi i praktickými zkušenostmi
11) Shrnutí, závěry
Recommended resources
VÁŠA, Petr. Fyzické básnictví. Vyd. 1. Brno: Host, 2011, 187 s., [8] s. obr. příl. ISBN 978-80-7294-566-5.
VÁŠA, Petr. Tomatom. 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2014, 181 s. ISBN 978-80-7325-334-9.
VÁŠA, Petr. Sni. 1. vydání. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2015, 223 stran. ISBN 978-80-7325-368-4.
Recommended resources
VÁŠA, Petr. Fyzické básnictví. Vyd. 1. Brno: Host, 2011, 187 s., [8] s. obr. příl. ISBN 978-80-7294-566-5.
VÁŠA, Petr. Tomatom. 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2014, 181 s. ISBN 978-80-7325-334-9.
VÁŠA, Petr. Sni. 1. vydání. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2015, 223 stran. ISBN 978-80-7325-368-4.