Diplomová práce s názvem Masmédia v životě současných dětí a mládeže je zaměřena na využití masmédií u žáků páté a deváté třídy základní školy. Výzkum byl zaměřen na počítač, televizi, rozhlas a tištěná média. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jak jsou výše uvedená media dětmi využívána z hlediska času, který jednotlivým masmédiím věnují a také z hlediska obsahu, který v jednotlivých masmédiích žáci nejčastěji vyhledávají. Součástí výzkumu bylo také zjistit, jak a zda jsou žáci kontrolováni rodiči.
Diplomová práce je členěna na část teoretickou, která shrnuje základní poznatky zkoumané problematiky a část empirickou, kde jsou uvedeny a statisticky zpracovány výsledky dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This thesis, entitled "Mass media in the life of children and youth today" is focused on the use of mass media by pupils in the fifth and ninth classes of primary education. The survey focused on computers, television, radio, and print media. The aim of the thesis was to ascertain how each of the relevant types of media are used by children - in terms of the time they devote to it, and the content most frequently sought. The survey was also aimed at ascertaining how and whether pupils are supervised by parents.
The thesis is divided into a theoretical part, summarising the basic knowledge of the investigated issues, and an empirical part, providing and statistically processing the results of the questionnaire survey.
Mass media, television, radio, mass print media, computer, internet, basic education, media education
Rozsah průvodní práce
117
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem Masmédia v životě současných dětí a mládeže je zaměřena na využití masmédií u žáků páté a deváté třídy základní školy. Výzkum byl zaměřen na počítač, televizi, rozhlas a tištěná média. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jak jsou výše uvedená media dětmi využívána z hlediska času, který jednotlivým masmédiím věnují a také z hlediska obsahu, který v jednotlivých masmédiích žáci nejčastěji vyhledávají. Součástí výzkumu bylo také zjistit, jak a zda jsou žáci kontrolováni rodiči.
Diplomová práce je členěna na část teoretickou, která shrnuje základní poznatky zkoumané problematiky a část empirickou, kde jsou uvedeny a statisticky zpracovány výsledky dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This thesis, entitled "Mass media in the life of children and youth today" is focused on the use of mass media by pupils in the fifth and ninth classes of primary education. The survey focused on computers, television, radio, and print media. The aim of the thesis was to ascertain how each of the relevant types of media are used by children - in terms of the time they devote to it, and the content most frequently sought. The survey was also aimed at ascertaining how and whether pupils are supervised by parents.
The thesis is divided into a theoretical part, summarising the basic knowledge of the investigated issues, and an empirical part, providing and statistically processing the results of the questionnaire survey.
Mass media, television, radio, mass print media, computer, internet, basic education, media education
Zásady pro vypracování
- shromáždění literatury vztahující se k tématu diplomové práce
- zpracování přehledné studie ( zhodnocení aktuálního stavu řešené problematiky )
- vypracování teoretických vstupů diplomové práce
- zpracování empirické části diplomové práce
- shrnutí a diskuse nejdůležitějších výstupů diplomové práce
- shrnutí a závěr práce
Zásady pro vypracování
- shromáždění literatury vztahující se k tématu diplomové práce
- zpracování přehledné studie ( zhodnocení aktuálního stavu řešené problematiky )
- vypracování teoretických vstupů diplomové práce
- zpracování empirické části diplomové práce
- shrnutí a diskuse nejdůležitějších výstupů diplomové práce
- shrnutí a závěr práce
Seznam doporučené literatury
BUERMANN, Uwe. Jak (pře)žít s médii: příležitosti a hrozby informačního věku a nové úkoly pedagogiky: výzkumná práce Institutu pro pedagogiku a smyslovou a mediální ekologii (IPSUM). Vyd. 1. Hranice: Fabula, 2009. 239 s. ISBN 978-80-86600-58-1.
CHLUMSKÁ, Eva. Úvod do mediálních studií: studijní text pro kombinované studium. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. 50 s. Studijní opory. ISBN 978-80-244-3610-4.
SLOBODA, Zdeněk. Mediální výchova v rodině: postoje, nástroje, výzvy. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. 246 stran. Kultura, média, komunikace. Paedagogia mediorum. ISBN 978-80-244-4496-3.
MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím: extenze člověka. 2., rev. vyd., V Mladé frontě 1. Praha: Mladá fronta, 2011. 399 s. Strategie. ISBN 978-80-204-2409-9.
SZOTKOWSKI, René, KOPECKÝ, Kamil a KREJČÍ, Veronika. Nebezpečí internetové komunikace IV. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. 177 s. ISBN 978-80-244-3911-2.
TRAMPOTA, Tomáš a VOJTĚCHOVSKÁ, Martina. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4.
GILES, David. Psychologie médií. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012. 185 s. Z pohledu psychologie. ISBN 978-80-247-3921-2.
Seznam doporučené literatury
BUERMANN, Uwe. Jak (pře)žít s médii: příležitosti a hrozby informačního věku a nové úkoly pedagogiky: výzkumná práce Institutu pro pedagogiku a smyslovou a mediální ekologii (IPSUM). Vyd. 1. Hranice: Fabula, 2009. 239 s. ISBN 978-80-86600-58-1.
CHLUMSKÁ, Eva. Úvod do mediálních studií: studijní text pro kombinované studium. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. 50 s. Studijní opory. ISBN 978-80-244-3610-4.
SLOBODA, Zdeněk. Mediální výchova v rodině: postoje, nástroje, výzvy. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. 246 stran. Kultura, média, komunikace. Paedagogia mediorum. ISBN 978-80-244-4496-3.
MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím: extenze člověka. 2., rev. vyd., V Mladé frontě 1. Praha: Mladá fronta, 2011. 399 s. Strategie. ISBN 978-80-204-2409-9.
SZOTKOWSKI, René, KOPECKÝ, Kamil a KREJČÍ, Veronika. Nebezpečí internetové komunikace IV. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. 177 s. ISBN 978-80-244-3911-2.
TRAMPOTA, Tomáš a VOJTĚCHOVSKÁ, Martina. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4.
GILES, David. Psychologie médií. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012. 185 s. Z pohledu psychologie. ISBN 978-80-247-3921-2.