Diplomová práce Internet a televize ve volnočasových aktivitách dětí a mládeže je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část se věnuje vymezení masových médií, volným časem dětí a mládeže, možným nebezpečím způsobené právě médii a důležitostí mediální výchovy. Empirická část zjišťovala, jakou roli hraje televize a počítač včetně internetu ve volném čase mládeže druhého stupně základní školy Osecká v Lipníku nad Bečvou.
Anotace v angličtině
The Diploma thesis The Internet and television in leisure time activities for children and youth is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part defines mass media, leisure time of children and youth, possible dangers caused by the media and importance of media education. The empirical part investigated the role of television and computer, including the internet in leisure time of youth of secondary school Osecka in Lipnik nad Becvou.
Klíčová slova
Masmédia, televize, internet, volný čas, děti a mládež, nebezpečí, mediální výchova
Klíčová slova v angličtině
Masmedia, television, internet, leisure time, children and youth, dangers, media education
Rozsah průvodní práce
72 s. (113 378 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce Internet a televize ve volnočasových aktivitách dětí a mládeže je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část se věnuje vymezení masových médií, volným časem dětí a mládeže, možným nebezpečím způsobené právě médii a důležitostí mediální výchovy. Empirická část zjišťovala, jakou roli hraje televize a počítač včetně internetu ve volném čase mládeže druhého stupně základní školy Osecká v Lipníku nad Bečvou.
Anotace v angličtině
The Diploma thesis The Internet and television in leisure time activities for children and youth is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part defines mass media, leisure time of children and youth, possible dangers caused by the media and importance of media education. The empirical part investigated the role of television and computer, including the internet in leisure time of youth of secondary school Osecka in Lipnik nad Becvou.
Klíčová slova
Masmédia, televize, internet, volný čas, děti a mládež, nebezpečí, mediální výchova
Klíčová slova v angličtině
Masmedia, television, internet, leisure time, children and youth, dangers, media education
Zásady pro vypracování
1) Úvod
2) Vývoj masmédií
3) Vliv médií
4) Druhy internetové on-line komunikace
5) Volný čas dětí a mládeže
6) Rizika internetu dětí a mládeže
7) Mediální výchova
8) Závěr
Zásady pro vypracování
1) Úvod
2) Vývoj masmédií
3) Vliv médií
4) Druhy internetové on-line komunikace
5) Volný čas dětí a mládeže
6) Rizika internetu dětí a mládeže
7) Mediální výchova
8) Závěr
Seznam doporučené literatury
1) MUSIL, J. Úvod do sociální a masové komunikace. Vyd. 2. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-44-0.
2) STAŠOVÁ, L., SLANINOVÁ, G., JUNOVÁ, I. Nová generace: vybrané aspekty socializace a výchovy současných dětí a mládeže v kontextu medializované společnosti. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. Recenzované monografie. ISBN 978-80-7435-567-7.
3) KAPLÁNEK, M. Čas volnosti - čas výchovy: pedagogické úvahy o volném čase. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0450-3.
4) LORENTZ, P., ŠMAHEL, D., METYKOVÁ, M., WRIGHT M. (eds.). Living in the digital age: self-presentation, networking, playing, and participating in politics. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7810-9.
5) FRANK, T., JIRÁSKOVÁ, V. K mediální výchově. Praha: SPHV, 2008. 124 s. ISBN 978-80-904187.
6) SPITZER, M. Digitální demence: jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum. Brno: Host, 2014. ISBN 978-80-7294-872-7.
Seznam doporučené literatury
1) MUSIL, J. Úvod do sociální a masové komunikace. Vyd. 2. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-44-0.
2) STAŠOVÁ, L., SLANINOVÁ, G., JUNOVÁ, I. Nová generace: vybrané aspekty socializace a výchovy současných dětí a mládeže v kontextu medializované společnosti. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. Recenzované monografie. ISBN 978-80-7435-567-7.
3) KAPLÁNEK, M. Čas volnosti - čas výchovy: pedagogické úvahy o volném čase. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0450-3.
4) LORENTZ, P., ŠMAHEL, D., METYKOVÁ, M., WRIGHT M. (eds.). Living in the digital age: self-presentation, networking, playing, and participating in politics. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7810-9.
5) FRANK, T., JIRÁSKOVÁ, V. K mediální výchově. Praha: SPHV, 2008. 124 s. ISBN 978-80-904187.
6) SPITZER, M. Digitální demence: jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum. Brno: Host, 2014. ISBN 978-80-7294-872-7.