Bakalářská práce je zaměřena na vývoj vyšších kompenzačních činitelů u osob se zrakovým postižením. Teoretická část obsahuje definice zrakového, kompenzační činitelé a rozvojem vyšších kompenzačních činitelů. Praktická část se zabývá kvalitativní šetření, které se zaměřuje na pohled vyšších kompenzačních činitelů z pozice zaměstnanců školské sféry.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is aimed at the development of higher compensation factors of individuals with eye-sight handicap. Theoretical part contains definitions of visual impairment, compensation factors and development of the higher compensation factors.
Practical part deals with qualitative approaches which focus on the view of higher compensation factors from the position of the employees of the school sphere.
Bakalářská práce je zaměřena na vývoj vyšších kompenzačních činitelů u osob se zrakovým postižením. Teoretická část obsahuje definice zrakového, kompenzační činitelé a rozvojem vyšších kompenzačních činitelů. Praktická část se zabývá kvalitativní šetření, které se zaměřuje na pohled vyšších kompenzačních činitelů z pozice zaměstnanců školské sféry.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is aimed at the development of higher compensation factors of individuals with eye-sight handicap. Theoretical part contains definitions of visual impairment, compensation factors and development of the higher compensation factors.
Practical part deals with qualitative approaches which focus on the view of higher compensation factors from the position of the employees of the school sphere.
1. Práce s odbornou literaturou.
2. Koncepce práce a design výzkumné části.
3. Vypracování teoretické části práce na základě komparace a analýzy odborné literatury.
4. Konkretizace metod sběru a analýzy dat.
5. Sběr dat potřebných k vypracování praktické části práce.
6. Analýza a interpretace dat.
7. Vyvození závěrů a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
1. Práce s odbornou literaturou.
2. Koncepce práce a design výzkumné části.
3. Vypracování teoretické části práce na základě komparace a analýzy odborné literatury.
4. Konkretizace metod sběru a analýzy dat.
5. Sběr dat potřebných k vypracování praktické části práce.
6. Analýza a interpretace dat.
7. Vyvození závěrů a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
FINKOVÁ, D., LUDÍKOVÁ, L., RŮŽIČKOVÁ, V. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007. 158 s. ISBN 978-80-244-1857-5.
JESENSKÝ, J. Přehled systému komprehenzivní tyflopedie. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeaus, 2002. 60 s. ISBN 80-7041-329-8.
KVĚTOŇOVÁ ŠVECOVÁ, L. Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. 1. vyd. Brno: Paido, 2004. 126 s. ISBN 80-7315-063-8.
LUDÍKOVÁ, L. Integrace žáků se zrakovým postižením. In. VALENTA, M. et al. Přehled speciální pedagogiky a školská integrace. 1 vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. s. 179 206. ISBN 80-244-0698-5.
ŠTRÉBLOVÁ, M. Poznáváme svět se zrakovým postižením: Úvod do tyflopedie. 1. vyd. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 2002. 67 s. ISBN 80-7044-448-7.
Seznam doporučené literatury
FINKOVÁ, D., LUDÍKOVÁ, L., RŮŽIČKOVÁ, V. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007. 158 s. ISBN 978-80-244-1857-5.
JESENSKÝ, J. Přehled systému komprehenzivní tyflopedie. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeaus, 2002. 60 s. ISBN 80-7041-329-8.
KVĚTOŇOVÁ ŠVECOVÁ, L. Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. 1. vyd. Brno: Paido, 2004. 126 s. ISBN 80-7315-063-8.
LUDÍKOVÁ, L. Integrace žáků se zrakovým postižením. In. VALENTA, M. et al. Přehled speciální pedagogiky a školská integrace. 1 vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. s. 179 206. ISBN 80-244-0698-5.
ŠTRÉBLOVÁ, M. Poznáváme svět se zrakovým postižením: Úvod do tyflopedie. 1. vyd. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 2002. 67 s. ISBN 80-7044-448-7.