Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit návod pro studentky oboru Diplomovaná dentální hygienistka, jak naučit děti v předškolním věku péči o dutinu ústní a jak je motivovat. První část této práce je rozdělena do kapitol o zubech, orálním zdraví, psychologii a pedagogice v předškolním věku a odborných kompetencích diplomované dentální hygienistky. Druhou část tvoří soubor didaktických her, jako formy vzdělávání dětí předškolního věku, směřujících ke zvládnutí správné péče o chrup.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor's thesis was to create a manual for students of Dental hygiene, how to teach pre-school age children dental care and how to motivate them. The first part of this thesis is divided into chapters about teeth, oral health, pre-school age psychology and pedagogy and professional competence of dental hygienist. The second part consists of didactic games as a form of education pre-school age children leading to manage the right dental care.
Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit návod pro studentky oboru Diplomovaná dentální hygienistka, jak naučit děti v předškolním věku péči o dutinu ústní a jak je motivovat. První část této práce je rozdělena do kapitol o zubech, orálním zdraví, psychologii a pedagogice v předškolním věku a odborných kompetencích diplomované dentální hygienistky. Druhou část tvoří soubor didaktických her, jako formy vzdělávání dětí předškolního věku, směřujících ke zvládnutí správné péče o chrup.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor's thesis was to create a manual for students of Dental hygiene, how to teach pre-school age children dental care and how to motivate them. The first part of this thesis is divided into chapters about teeth, oral health, pre-school age psychology and pedagogy and professional competence of dental hygienist. The second part consists of didactic games as a form of education pre-school age children leading to manage the right dental care.
1. přípravná část: stanovení cílů a hypotéz, sběr a studium literatury
2. teoretická část: její zpracování na základě studia příslušné literatury
3. praktická část: zpracování a realizace edukační jednotky/kurzu v MŠ
4. závěr: statistické ověření úspěšnosti kurzu
Zásady pro vypracování
1. přípravná část: stanovení cílů a hypotéz, sběr a studium literatury
2. teoretická část: její zpracování na základě studia příslušné literatury
3. praktická část: zpracování a realizace edukační jednotky/kurzu v MŠ
4. závěr: statistické ověření úspěšnosti kurzu
Seznam doporučené literatury
1. PRŮCHA, Jan.; KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Předškolní pedagogika. Praha, Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0495-4.
2. SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 1999. ISBN 80-85866-33-1.
3. MERGLOVÁ Vlasta; IVANČAKOVÁ, Romana. Zubní kaz a jeho prevence v časném dětském věku. 1. vyd. nakl.: Česká stomatologická komora, 2009. ISBN-13: 978-80-87109-16-8
4. KILIAN, Jan. Prevence ve stomatologii. 2. vyd. Praha: Galén: Karolinum, 1999. ISBN 8072620223.
5. ZOUHAROVÁ, Zuzana; KOVÁŘOVÁ, Jitka. Pečujeme o zdravý dětský chrup. Brno: Computer Press, 2011. ISBN: 9788025130292
Seznam doporučené literatury
1. PRŮCHA, Jan.; KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Předškolní pedagogika. Praha, Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0495-4.
2. SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 1999. ISBN 80-85866-33-1.
3. MERGLOVÁ Vlasta; IVANČAKOVÁ, Romana. Zubní kaz a jeho prevence v časném dětském věku. 1. vyd. nakl.: Česká stomatologická komora, 2009. ISBN-13: 978-80-87109-16-8
4. KILIAN, Jan. Prevence ve stomatologii. 2. vyd. Praha: Galén: Karolinum, 1999. ISBN 8072620223.
5. ZOUHAROVÁ, Zuzana; KOVÁŘOVÁ, Jitka. Pečujeme o zdravý dětský chrup. Brno: Computer Press, 2011. ISBN: 9788025130292