Bakalářská práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické části. V teoretické části jsou popsána vývojová období dítěte navštěvujícího školní družinu. Dále jsou uváděny cíle školní družiny, formy vzdělávání, prostředí školní družiny, dokumentace školní družiny, režim školní družiny, práci vychovatele, rozdělení a charakteristiku zájmových činností. Praktická část bakalářského projektu začíná charakteristikou základní školy a výchovně vzdělávacím plánem s konkrétními činnostmi. Práce je obohacena o přílohy obsahující pracovní postupy výrobků a činností a obsahuje také fotodokumentaci výrobků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis consists of two parts a theoretical part and a practical part. The theoretical part describes the stages of development of a child attending an after-school club. This section is followed by lists of targets of the after-school clubs, the forms of education, the environment of the after-school club, the documentation of the after-school club, their regime, the work of the educator, the distribution and characteristics of leisure activities. The practical part of the thesis begins with the characteristics of elementary school followed by the educational plan with specific activities mentioned. The thesis is enriched by appendices which contain a workflow of products and activities, and it includes photographic documentation of products as well.
Klíčová slova
školní družina, zájmová činnost, vychovatel/ka, plán činností, prostředí, dokumentace, cíl školní družiny
Klíčová slova v angličtině
after-school club, leisure activity, educator, plan of educational activities, school enviroment, documentation, keynote of after-school club
Rozsah průvodní práce
105 s. (130 153 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické části. V teoretické části jsou popsána vývojová období dítěte navštěvujícího školní družinu. Dále jsou uváděny cíle školní družiny, formy vzdělávání, prostředí školní družiny, dokumentace školní družiny, režim školní družiny, práci vychovatele, rozdělení a charakteristiku zájmových činností. Praktická část bakalářského projektu začíná charakteristikou základní školy a výchovně vzdělávacím plánem s konkrétními činnostmi. Práce je obohacena o přílohy obsahující pracovní postupy výrobků a činností a obsahuje také fotodokumentaci výrobků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis consists of two parts a theoretical part and a practical part. The theoretical part describes the stages of development of a child attending an after-school club. This section is followed by lists of targets of the after-school clubs, the forms of education, the environment of the after-school club, the documentation of the after-school club, their regime, the work of the educator, the distribution and characteristics of leisure activities. The practical part of the thesis begins with the characteristics of elementary school followed by the educational plan with specific activities mentioned. The thesis is enriched by appendices which contain a workflow of products and activities, and it includes photographic documentation of products as well.
Klíčová slova
školní družina, zájmová činnost, vychovatel/ka, plán činností, prostředí, dokumentace, cíl školní družiny
Klíčová slova v angličtině
after-school club, leisure activity, educator, plan of educational activities, school enviroment, documentation, keynote of after-school club
Zásady pro vypracování
Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce.
Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci.
Nejpozději do ukončení zkouškového období letního semestru předposledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text alespoň jedné kapitoly. Po schválení osnovy a předložené kapitoly kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu zápočet.
Nejpozději do poloviny (leden) posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci text všech dalších kapitol. Po schválení předloženého textu kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu další zápočet.
Nejpozději 1 měsíc před termínem, do kterého je potřeba splnit všechny studijní povinnosti studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci. Po schválení celé kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu poslední zápočet.
Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Zásady pro vypracování
Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce.
Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci.
Nejpozději do ukončení zkouškového období letního semestru předposledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text alespoň jedné kapitoly. Po schválení osnovy a předložené kapitoly kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu zápočet.
Nejpozději do poloviny (leden) posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci text všech dalších kapitol. Po schválení předloženého textu kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu další zápočet.
Nejpozději 1 měsíc před termínem, do kterého je potřeba splnit všechny studijní povinnosti studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci. Po schválení celé kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu poslední zápočet.
Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich. Jak vytvořit vzdělávací program pro školní družiny. Praha: Portál, 2007, 125 s.
HOLEYŠOVSKÁ, Anna. Zájmová činnost ve školní družině. Praha: Portál, 2009, 228 s.
KULHÁNKOVÁ, Alena. Kreslíme a hrajeme si ve školní družině. Praha: Portál, 2008, 127 s.
PÁVKOVÁ, Jiřina a Bedřich HÁJEK. Školní družina. 2.vyd., aktualiz. Praha: Portál, 2007, 154 s.
Šottnerová, Dagmar. Lidové tradice: původ lidových tradic, zvyky, pověry, pranostiky, říkadla a hry. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2009. 253 s.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich. Jak vytvořit vzdělávací program pro školní družiny. Praha: Portál, 2007, 125 s.
HOLEYŠOVSKÁ, Anna. Zájmová činnost ve školní družině. Praha: Portál, 2009, 228 s.
KULHÁNKOVÁ, Alena. Kreslíme a hrajeme si ve školní družině. Praha: Portál, 2008, 127 s.
PÁVKOVÁ, Jiřina a Bedřich HÁJEK. Školní družina. 2.vyd., aktualiz. Praha: Portál, 2007, 154 s.
Šottnerová, Dagmar. Lidové tradice: původ lidových tradic, zvyky, pověry, pranostiky, říkadla a hry. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2009. 253 s.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uchazečka byla komisí vyzvána k představení kvalifikační práce, jejích cílů, průběhu zpracování a dosažených výsledků. Dále byly uchazečce položeny následující otázky:
1. Popište režim dne ve Školní družině.
2. Zdůvodněte, proč se zaměřujte zejména na rukodělné činnosti?
3. Lze rozvoj kognitivních dovedností zdůvodnit pouze materiálním zabezpečením?
Uchazečka reagovala na položené otázky adekvátně.
Na základě posudků vedoucí práce a oponentky, zhodnocení průběhu obhajoby a způsobu zodpovězení položených otázek se komise usnesla na závěrečném hodnocení: C
Komise:
Předseda: doc. Dr. Rudolf SMAHEL, Th.D.
Členové: Mgr. Marcela FOJTÍKOVÁ ROUBALOVÁ, PhD.
PhDr. Gabriela ŠARNÍKOVÁ, PhD.