Diplomová práce FOLKLOR A TRADICE OBLASTI PODLUŽÍ, Výtvarný projekt na 1. stupni ZŠ jeho příprava a realizace, je zaměřen na projektové vyučování ve výtvarné výchově. Hlavním cílem po vytvoření výtvarné řady bylo seznámit žáky s folklorem a tradicemi z oblasti Podluží. V rámci toho tématu se žáci seznamovali s tradičními i netradičními výtvarnými technikami. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části se zabývám etnografickým, historickým a geografickým vymezením oblasti Podluží. Popisuji tradice, zvyky a lidovou uměleckou tvorbu této oblasti. Zmiňují se zde o projektu a výtvarné řadě, technikách, metodách a formách výuky ve výtvarné výchově. Praktická část obsahuje témata, který jsem realizovala s žáky na Základní škole ve Valticích.
Anotace v angličtině
The thesis Preparation and implementation of an art project at primary school - Folklore and traditions of the area "Podluží" is focused on the project teaching in Art Education. The aim was the creation of the art set and to familiarize students with the folklore and traditions of the region Podluží. Within the topic, students were familiarized with traditional and non-traditional art techniques. As it is already said in the introduction, the thesis is divided into two parts. The theoretical part is focused on the ethnographic, historic and geographical definition of the region Podluží. Then the traditions, customs and folk art are described. The project and the art set, techniques, methods and the ways of teaching in Art Education are mentioned there. The practical part contains the topics realized with the students in the primary school in Valtice.
Art project, art set, Art Education, Frame educational programme for the elementary education, techniques, methods.
Rozsah průvodní práce
97 s. (138 932 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce FOLKLOR A TRADICE OBLASTI PODLUŽÍ, Výtvarný projekt na 1. stupni ZŠ jeho příprava a realizace, je zaměřen na projektové vyučování ve výtvarné výchově. Hlavním cílem po vytvoření výtvarné řady bylo seznámit žáky s folklorem a tradicemi z oblasti Podluží. V rámci toho tématu se žáci seznamovali s tradičními i netradičními výtvarnými technikami. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části se zabývám etnografickým, historickým a geografickým vymezením oblasti Podluží. Popisuji tradice, zvyky a lidovou uměleckou tvorbu této oblasti. Zmiňují se zde o projektu a výtvarné řadě, technikách, metodách a formách výuky ve výtvarné výchově. Praktická část obsahuje témata, který jsem realizovala s žáky na Základní škole ve Valticích.
Anotace v angličtině
The thesis Preparation and implementation of an art project at primary school - Folklore and traditions of the area "Podluží" is focused on the project teaching in Art Education. The aim was the creation of the art set and to familiarize students with the folklore and traditions of the region Podluží. Within the topic, students were familiarized with traditional and non-traditional art techniques. As it is already said in the introduction, the thesis is divided into two parts. The theoretical part is focused on the ethnographic, historic and geographical definition of the region Podluží. Then the traditions, customs and folk art are described. The project and the art set, techniques, methods and the ways of teaching in Art Education are mentioned there. The practical part contains the topics realized with the students in the primary school in Valtice.
Art project, art set, Art Education, Frame educational programme for the elementary education, techniques, methods.
Zásady pro vypracování
1. Výběr a sběr podkladových materiálů pro teoretickou i praktickou část.
2. Studium odborné literatury.
3. Vymezení řešené problematiky a základních pojmů.
4. Návrh osnovy - Práce na teoretické a praktické části DP.
5. Příprava a realizace výtvarného projektu.
6. Zhodnocení výtvarného projektu.
7. Závěry, shrnutí a kompletace DP.
8. Pravidelné konzultace s vedoucím DP
9. Odevzdání DP.
Zásady pro vypracování
1. Výběr a sběr podkladových materiálů pro teoretickou i praktickou část.
2. Studium odborné literatury.
3. Vymezení řešené problematiky a základních pojmů.
4. Návrh osnovy - Práce na teoretické a praktické části DP.
5. Příprava a realizace výtvarného projektu.
6. Zhodnocení výtvarného projektu.
7. Závěry, shrnutí a kompletace DP.
8. Pravidelné konzultace s vedoucím DP
9. Odevzdání DP.
Seznam doporučené literatury
TOMKOVÁ A., KAŠOVÁ J., DVOŘÁKOVÁ M. Učíme v projektech. 1. vyd. Praha: Portál s.r.o., 2009. 173 s. ISBN 978-80-7367-527-1.
ROESELOVÁ V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. 1. vyd. Praha: Sarah, 1997. 223 s. ISBN 80-90-2267-2-8.
COUFALOVÁ, J. Projektové vyučování pro první stupeň základní školy. Praha: Nakladatelství Fortuna, 2006. 136 s. ISBN 80-7168-958-0.
KRUŽÍK, Jan a Stanislav REICHMAN. Lidové zvyky a slavnosti na Podluží. Břeclav: Okresní kulturní středisko, 1982, 100 s.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (2013). Dostupné z http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/upraveny-ramcovy-program-pro-zakladni-vzdelavani
Seznam doporučené literatury
TOMKOVÁ A., KAŠOVÁ J., DVOŘÁKOVÁ M. Učíme v projektech. 1. vyd. Praha: Portál s.r.o., 2009. 173 s. ISBN 978-80-7367-527-1.
ROESELOVÁ V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. 1. vyd. Praha: Sarah, 1997. 223 s. ISBN 80-90-2267-2-8.
COUFALOVÁ, J. Projektové vyučování pro první stupeň základní školy. Praha: Nakladatelství Fortuna, 2006. 136 s. ISBN 80-7168-958-0.
KRUŽÍK, Jan a Stanislav REICHMAN. Lidové zvyky a slavnosti na Podluží. Břeclav: Okresní kulturní středisko, 1982, 100 s.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (2013). Dostupné z http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/upraveny-ramcovy-program-pro-zakladni-vzdelavani