Cílem této práce je zvolit vhodnou formu vstupu pro společnost Starbacks na italský trh. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část přičemž v teoretické části jsou popsána teoretická východiska forem vstupu na zahraniční trh, rizika spojená se vstupem a jednotlivé analýzy sloužící ke zvolení vhodné strategie na novém trhu. V praktické části je popsána firma Starbucks a její srovnání pomocí marketingového mixu s konkurencí McCafé. Dále je sestavena situační analýza vlivu makrookolí, mikrookolí a jejich syntézou je sestavena analýza SWOT, jejíž výsledky zodpoví na to, jaké jsou silné a slabé stránky firmy a jaké jsou na trhu pro vybranou firmy příležitosti a hrozby. Na závěr je zvolena strategie vyplývající ze SWOT analýzy a vyhotoven návrh na eliminaci hrozeb.
Anotace v angličtině
he goal of this thesis is to choose the appropriate form of entry for Starbacks in the Italian market. The thesis is divided into a theoretical and a practical part, while the theoretical part describes the theoretical basis of the forms of entry to the foreign market, the risks associated with entry and individual analyzes used to select the appropriate strategy in the new market. In the practical part is described Starbucks company and its comparison using marketing mix with McCafé. Furthermore, a situational analysis of the effects of macro-environment, micro-environment is compiled and a SWOT analysis is compiled, the results of which will answer the strengths and weaknesses of the company and what are the opportunities and threats for the selected company. In conclusion, the strategy resulting from the SWOT analysis is selected and a proposal for the elimination of threats is made.
Italian market, joint venture, franchising, strategic analysis, acquisition, marketing mix,risk analysis, PEST analysis, coffee, Starbucks, Porter´s analysis, resource analysis, SWOT.
Rozsah průvodní práce
86 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je zvolit vhodnou formu vstupu pro společnost Starbacks na italský trh. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část přičemž v teoretické části jsou popsána teoretická východiska forem vstupu na zahraniční trh, rizika spojená se vstupem a jednotlivé analýzy sloužící ke zvolení vhodné strategie na novém trhu. V praktické části je popsána firma Starbucks a její srovnání pomocí marketingového mixu s konkurencí McCafé. Dále je sestavena situační analýza vlivu makrookolí, mikrookolí a jejich syntézou je sestavena analýza SWOT, jejíž výsledky zodpoví na to, jaké jsou silné a slabé stránky firmy a jaké jsou na trhu pro vybranou firmy příležitosti a hrozby. Na závěr je zvolena strategie vyplývající ze SWOT analýzy a vyhotoven návrh na eliminaci hrozeb.
Anotace v angličtině
he goal of this thesis is to choose the appropriate form of entry for Starbacks in the Italian market. The thesis is divided into a theoretical and a practical part, while the theoretical part describes the theoretical basis of the forms of entry to the foreign market, the risks associated with entry and individual analyzes used to select the appropriate strategy in the new market. In the practical part is described Starbucks company and its comparison using marketing mix with McCafé. Furthermore, a situational analysis of the effects of macro-environment, micro-environment is compiled and a SWOT analysis is compiled, the results of which will answer the strengths and weaknesses of the company and what are the opportunities and threats for the selected company. In conclusion, the strategy resulting from the SWOT analysis is selected and a proposal for the elimination of threats is made.
Italian market, joint venture, franchising, strategic analysis, acquisition, marketing mix,risk analysis, PEST analysis, coffee, Starbucks, Porter´s analysis, resource analysis, SWOT.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši dostupných zdrojů z oblasti vstupu zahraniční firmy na italský trh.
2. Analyzujte Itálii pomocí strategického auditu vlivu makrookolí.
3. Popište současný italský trh se zaměřením na kavárenské řetězce.
4. Charakterizujte a porovnejte firmu, která na trhu již působí s firmou vstupující na trh.
5. Proveďte analýzu SWOT s analýzou příležitostí a hrozeb u vybrané firmy.
6. Navrhněte možnosti minimalizování hrozeb.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši dostupných zdrojů z oblasti vstupu zahraniční firmy na italský trh.
2. Analyzujte Itálii pomocí strategického auditu vlivu makrookolí.
3. Popište současný italský trh se zaměřením na kavárenské řetězce.
4. Charakterizujte a porovnejte firmu, která na trhu již působí s firmou vstupující na trh.
5. Proveďte analýzu SWOT s analýzou příležitostí a hrozeb u vybrané firmy.
6. Navrhněte možnosti minimalizování hrozeb.
Seznam doporučené literatury
GILBERT, Sara. The Story of Starbucks. London : Franklin Watts, 2013. 46 s. ISBN-13: 978-1583416099.
LINHART, Zdeněk. Strategický marketing. Vydání první. [Praha]: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2015. 155 stran, 1 mapa. Edice učebních textů. ISBN 978-80-87839-45-4.
MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing: nové trendy a reflexe změn ve světě. 3., aktualiz. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2009. 196 s. Expert. ISBN 978-80-247-2986-2.
ŘEZNÍČKOVÁ, Martina. Franchising: podnikání pod cizím jménem. 3. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2009. xvii, 190 s. Beckova edice právo a hospodářství. ISBN 978-80-7400-174-1.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2003. 272 s. Manažer. ISBN 80-247-0422-6.
Seznam doporučené literatury
GILBERT, Sara. The Story of Starbucks. London : Franklin Watts, 2013. 46 s. ISBN-13: 978-1583416099.
LINHART, Zdeněk. Strategický marketing. Vydání první. [Praha]: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2015. 155 stran, 1 mapa. Edice učebních textů. ISBN 978-80-87839-45-4.
MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing: nové trendy a reflexe změn ve světě. 3., aktualiz. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2009. 196 s. Expert. ISBN 978-80-247-2986-2.
ŘEZNÍČKOVÁ, Martina. Franchising: podnikání pod cizím jménem. 3. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2009. xvii, 190 s. Beckova edice právo a hospodářství. ISBN 978-80-7400-174-1.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2003. 272 s. Manažer. ISBN 80-247-0422-6.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Cíl práce.
Metody práce.
Dosažení cíle práce.
Reakce na podněty z posudků.
Diskuze s komisí.