Diplomová práce se zabývá problematikou výuky německého jazyka v mateřských školách. Teoretická část se zaměřuje na vymezení základních pojmů týkajících se dětí v předškolním věku, role učitele a základních metod výuky. Praktická část se skládá z vyhodnocení dotazníku a modelového plánu výuky německého jazyka v mateřských školách.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the issue of teaching of German language in kindergartens. The theoretical part is focused on defining basic terms, such as pre-school children, teacher and basic methods of education. The practical part is focused on the evaluation of the research and model lessons of German language in kindergartens.
Pre-school child, foreign language, learning a foreign language, German language, teacher, method, kindergarten
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
NE
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou výuky německého jazyka v mateřských školách. Teoretická část se zaměřuje na vymezení základních pojmů týkajících se dětí v předškolním věku, role učitele a základních metod výuky. Praktická část se skládá z vyhodnocení dotazníku a modelového plánu výuky německého jazyka v mateřských školách.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the issue of teaching of German language in kindergartens. The theoretical part is focused on defining basic terms, such as pre-school children, teacher and basic methods of education. The practical part is focused on the evaluation of the research and model lessons of German language in kindergartens.
Pre-school child, foreign language, learning a foreign language, German language, teacher, method, kindergarten
Zásady pro vypracování
1. Studium primární a sekundární literatury
2. Stanovení cílů a způsobu zpracování diplomové práce
3. Vypracování teoretické části za použití příslušné literatury¨
4. Výzkumná (praktická) část
5. Vyhodnocení, závěrečná bilance výsledků výzkumu s předem stanovenými cíli
Zásady pro vypracování
1. Studium primární a sekundární literatury
2. Stanovení cílů a způsobu zpracování diplomové práce
3. Vypracování teoretické části za použití příslušné literatury¨
4. Výzkumná (praktická) část
5. Vyhodnocení, závěrečná bilance výsledků výzkumu s předem stanovenými cíli
Seznam doporučené literatury
MORVAI, Autorinnen: Edit a Bernadett Veress. Goethe INSTITUT. Deutsch mit Hans Hase in Kindergarten und Vorschule. München: Goethe-Inst. München, 2010. ISBN 9783939670360
MAIER, Wolfgang. Deutsch lernen in Kindergarten und Grundschule: Grundlagen, Methoden und Spielideen zur Sprachförderung und Integration. 4. Aufl. München: Don Bosco, 2003. ISBN 3769811399.
BERND KIELHÖFER, Sylvie Jonekeit. Zweisprachige Kindererziehung. 5. Aufl. Tübingen: Stauffenberg Verlag, 1983. ISBN 3923721056.
GROSCHOFF, Ute. Ist Zweisprachigkeit ein Kinderspiel?: soziale, kognitive und linguistische Auswirkungen von zweisprachiger Erziehung. Marburg: Tectum, 2012. ISBN 9783828828582.
NAUWERCK, Patricia. Zweisprachigkeit im Kindergarten: Konzepte und Bedingungen für das Gelingen. 1. Aufl. Stuttgart: Fillibach bei Klett, 2012. ISBN 9783126880039.
Seznam doporučené literatury
MORVAI, Autorinnen: Edit a Bernadett Veress. Goethe INSTITUT. Deutsch mit Hans Hase in Kindergarten und Vorschule. München: Goethe-Inst. München, 2010. ISBN 9783939670360
MAIER, Wolfgang. Deutsch lernen in Kindergarten und Grundschule: Grundlagen, Methoden und Spielideen zur Sprachförderung und Integration. 4. Aufl. München: Don Bosco, 2003. ISBN 3769811399.
BERND KIELHÖFER, Sylvie Jonekeit. Zweisprachige Kindererziehung. 5. Aufl. Tübingen: Stauffenberg Verlag, 1983. ISBN 3923721056.
GROSCHOFF, Ute. Ist Zweisprachigkeit ein Kinderspiel?: soziale, kognitive und linguistische Auswirkungen von zweisprachiger Erziehung. Marburg: Tectum, 2012. ISBN 9783828828582.
NAUWERCK, Patricia. Zweisprachigkeit im Kindergarten: Konzepte und Bedingungen für das Gelingen. 1. Aufl. Stuttgart: Fillibach bei Klett, 2012. ISBN 9783126880039.