Informace o kvalifikační práci Vliv kurzu Aktivního sociálního učení na rozvoj kompetencí osob s mentálním handicapem z pohledu klientů a jejich rodin.
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Vliv vybraného aktivizačního programu na rozvoj kompetencí osob s mentálním postižením z pohledu klientů a jejich rodin
Hlavní téma v angličtině
The impact of chosen activation programmme for the developement of competence of mentally handicaped people from their own view and view of their families
Název dle studenta
Vliv kurzu Aktivního sociálního učení na rozvoj kompetencí osob s mentálním handicapem z pohledu klientů a jejich rodin.
Název dle studenta v angličtině
The impact of active social learning to progress of mentally handicaped people from their view and view of their families.
Tato diplomová práce se nazývá Vliv kurzu Aktivního sociálního učení na rozvoj kompetencí osob s mentálním handicapem z pohledu klientů a jejich rodin. Jejím hlavním cílem je je zjistit, jak vnímají klienti, kteří jsou účastníky kurzu aktivního sociálního učení v organizaci Spolu Olomouc a jejich rodiny přínos kurzu vzhledem k rozvoji svých kompetencí. Práce je členěna do sedmi kapitol. První kapitolou jsou pojmy, které se týkají dané problematiky. Objevují se zde termíny jako klient, aktivní sociální učení, kompetence a adaptivní chování. Ve druhé kapitole je popsáno mentální postižení. Třetí se věnuje organizaci Spolu Olomouc a jejímu poslání. Čtvrtá pak kurzu aktivního sociálního učení, který organizace pořádá, jeho chodu, principu a cílů. Pátá kapitola se již týká praktické části, je zde popsána metodologie, následuje samotný popis šetření, popis dílčích otázek a vyhodnocení hlavního cíle práce. Následuje shrnutí a závěr.
Anotace v angličtině
The name of thesis is The impact of active social learning to progress of mentally handicaped people from their view and view of their families. It introduces the progress of the sklills in active social learning classes to mentally handicaped people and their families. The thesis consists of seven chapters. In the first chapter, there are terms regarding to the issue as client, active social learning, skills and adaptive behaviour. In the second chapter, there is mental desease described. In the third chapter, there is information about Spolu Olomouc organization and its function. In the fourth chapter, there is information about active social learning that organizes Spolu Olomouc, its functioning, principle and goals. The fifth chapter refers to practial part of theses, there is methodology described, then description of research, characterization of partial goals, and avaluation of main goal in the thesis. Summary and conclusion come after.
Klíčová slova
kompetence, adaptivní chování, klient, mentální postižení, aktivní sociální učení,
organizace Spolu Olomouc, rodina,osobní asistence, přínos, retardace
Klíčová slova v angličtině
skills, adaptive behaviour, client, mental disease, active social leraning, Spolu Olomouc organization, the family, personal assistance, benefit, retardation
Rozsah průvodní práce
61 s. (110 184 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se nazývá Vliv kurzu Aktivního sociálního učení na rozvoj kompetencí osob s mentálním handicapem z pohledu klientů a jejich rodin. Jejím hlavním cílem je je zjistit, jak vnímají klienti, kteří jsou účastníky kurzu aktivního sociálního učení v organizaci Spolu Olomouc a jejich rodiny přínos kurzu vzhledem k rozvoji svých kompetencí. Práce je členěna do sedmi kapitol. První kapitolou jsou pojmy, které se týkají dané problematiky. Objevují se zde termíny jako klient, aktivní sociální učení, kompetence a adaptivní chování. Ve druhé kapitole je popsáno mentální postižení. Třetí se věnuje organizaci Spolu Olomouc a jejímu poslání. Čtvrtá pak kurzu aktivního sociálního učení, který organizace pořádá, jeho chodu, principu a cílů. Pátá kapitola se již týká praktické části, je zde popsána metodologie, následuje samotný popis šetření, popis dílčích otázek a vyhodnocení hlavního cíle práce. Následuje shrnutí a závěr.
Anotace v angličtině
The name of thesis is The impact of active social learning to progress of mentally handicaped people from their view and view of their families. It introduces the progress of the sklills in active social learning classes to mentally handicaped people and their families. The thesis consists of seven chapters. In the first chapter, there are terms regarding to the issue as client, active social learning, skills and adaptive behaviour. In the second chapter, there is mental desease described. In the third chapter, there is information about Spolu Olomouc organization and its function. In the fourth chapter, there is information about active social learning that organizes Spolu Olomouc, its functioning, principle and goals. The fifth chapter refers to practial part of theses, there is methodology described, then description of research, characterization of partial goals, and avaluation of main goal in the thesis. Summary and conclusion come after.
Klíčová slova
kompetence, adaptivní chování, klient, mentální postižení, aktivní sociální učení,
organizace Spolu Olomouc, rodina,osobní asistence, přínos, retardace
Klíčová slova v angličtině
skills, adaptive behaviour, client, mental disease, active social leraning, Spolu Olomouc organization, the family, personal assistance, benefit, retardation
Zásady pro vypracování
1. studium doporučené literatury
2. vyhledávání klíčových termínů
3. sběr podkladů pro uskutečnění výzkumu
4. předběžné ujasnění obsahu práce
5. volba metod pro provedení výzkumu
6. vyhodnocení sesbíraných dat
7. vyhodnocení cíle práce
8. dodržení zásad pro vypracování diplomové práce a výzkumu
Zásady pro vypracování
1. studium doporučené literatury
2. vyhledávání klíčových termínů
3. sběr podkladů pro uskutečnění výzkumu
4. předběžné ujasnění obsahu práce
5. volba metod pro provedení výzkumu
6. vyhodnocení sesbíraných dat
7. vyhodnocení cíle práce
8. dodržení zásad pro vypracování diplomové práce a výzkumu
Seznam doporučené literatury
Zákon 108/2006 Sb., o sociálních službách
Matoušek, O. Sociální práce v praxi, Praha: Portál, 2003. ISBN 978-80-7367-818-0.
Matoušek, O. Základy sociální práce, Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0211-0.
Slowík, J. Speciální pedagogika, Praha: Grand Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3.
Seznam doporučené literatury
Zákon 108/2006 Sb., o sociálních službách
Matoušek, O. Sociální práce v praxi, Praha: Portál, 2003. ISBN 978-80-7367-818-0.
Matoušek, O. Základy sociální práce, Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0211-0.
Slowík, J. Speciální pedagogika, Praha: Grand Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3.