|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGG / QKGEX
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGG
/
QKGEX
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Geographical Field Trip Czech Republic
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Exkurze
5
[DNY/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
12 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
8 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KGG/KGEX
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Pochopení fyzickogeografických a sociálně ekonomických jevů v regionu.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast. Sběr materiálů v navštívených destinacích, jejich vyhdonocení a následná ústní prezentace s podporou vlastnoručně vytvořené audiovizuální podpory.
|
Obsah
|
Kurz probíhá formou pěti samostatných jednodenních exkurzí (nebo méně vícedenních exkurzí). Cílem těchto exkurzí je praktické využití znalostí získaných v jednotlivých geografických disciplínách. Studenti navštíví významná fyzickogeografická a sídelní místa v modelových oblastech. Bude hodnocen přírodní a socioekonomický potenciál lokalit a možnosti jejich zlepšení. Od studentů se očekává finanční spoluúčast na úhradě cestovních nákladů, vstupného, případně ubytování.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://www.visitczechia.com/en-US
https://www.pps.org/article/grplacefeat
https://whc.unesco.org/en/guidance-toolkit-impact-assessments/
Hu Y., Brent Ritchie J.R. (1993): Measuring Destination Attractiveness: A Contextual Approach. Journal of Travel research, 32 (2), 25-34.
McKercher B., Ho P.S.Y. (2006): Assessing the Tourism Potential of Smaller Cultural and Heritage Attractions. Journal of Sustainable Tourism, 14 (5), 473-488. https://doi.org/10.2167/jost620.0
Santarém F, Silva R., Santos P. (2015): Assessing ecotourism potential of hiking trails: A framework to incorporate ecological and cultural features and seasonality. Tourism Management Perspectives, 16, 190-206. https://doi.org/10.1016/j.tmp.2015.07.019
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Toušek, V. et al. Czech Republic - Portraits of Regions. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj, 2005. ISBN 8023963465.
-
Základní:
Mackovčin, P., Sedláček, P. (eds.). Chráněná území ČR. Svazek I-XIV. Praha: Agentura ochrany přírody a krajiny, 2005.
-
Základní:
Hampl, M. Regionální vývoj : specifika české transformace, evropská integrace a obecná teorie. Praha: PřF UK, 2001.
-
Doporučená:
Santarém F, Silva R., Santos P. Assessing ecotourism potential of hiking trails: A framework to incorporate ecological and cultural features and seasonality. , 2015.
( DOI: https://doi.org/10.1016/j.tmp.2015.07.019 )
-
Doporučená:
McKercher B., Ho P.S.Y. Assessing the Tourism Potential of Smaller Cultural and Heritage Attractions. , 2006.
( DOI: https://doi.org/10.2167/jost620.0 )
-
Doporučená:
Guidance and Toolkit for Impact Assessments in a World Heritage Context
(UNESCO)
-
Doporučená:
Hu Y., Brent Ritchie J.R. Measuring Destination Attractiveness: A Contextual Approach. , 1993.
-
Doporučená:
regionální literatura k modelovým regionům.
-
Doporučená:
Visit Czechia
(CzechTourism)
-
Doporučená:
Czudek, T. Vývoj reliéfu krajiny České republiky v kvartéru. Brno: Moravské zemské muzeum, 2005.
-
Doporučená:
What Makes a Successful Place?
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
30
|
Exkurze
|
40
|
Příprava na zápočet
|
30
|
Celkem
|
100
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní znalosti fyzické a humánní geografie a schopnost samostatného cestování. |
Získané způsobilosti |
Po absolvování předmětu bude student schopen objasnit fyzickogeografické a humáně geografické souvislosti jevů vybraného místa či regionu. Student bude schopen prezentovat své poznatky pomocí různých audiovizuálních technik a médií. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s audiovizí
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Rozbor jazykového projevu studenta
- Seminární práce
- Audiovizuální dokument
|
|
|
|