|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGG / KGEX
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGG
/
KGEX
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Komplexní geografická exkurze
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Exkurze
5
[DNY/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 3
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
96 / -
|
0 / 0
|
13 / 15
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Pochopení fyzickogeografických a sociálně ekonomických jevů v regionu.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast včetně prezentace.
|
Obsah
|
Komplexní geografická exkurze je zaměřena na aplikaci poznatků získaných v dílčích geografických disciplínách v praxi. Navštíveny jsou významné fyzickogeografické a sídelní lokality v modelových územích (např. Broumovsko: Adršpašsko-teplické skalní město, Broumovský klášter; Trutnovsko: žacléřsko-svatoňovický revír; Krkonoše; Frýdlantsko: Jizerské hory, Lázně Libverda; Českolipsko: bývalý vojenský prostor Ralsko; Mladoboleslavsko: závod Škoda Auto a. s., Dokesko). Na jednotlivých lokalitách je hodnocen jejich přírodní a socioekonomický potenciál a možnosti jeho využití.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
RNDr. Miloš Fňukal, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Martin Erlebach, Ph.D. (100%),
RNDr. Miloš Fňukal, Ph.D. (100%),
Mgr. René Jirmus (100%),
doc. Mgr. Pavel Klapka, Ph.D. (100%),
doc. Mgr. Michal Lehnert, Ph.D. (100%),
RNDr. Aleš Létal, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Toušek, V. et al. Czech Republic - Portraits of Regions. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj, 2005. ISBN 8023963465.
-
Základní:
Mackovčin, P., Sedláček, P. (eds.). Chráněná území ČR. Svazek I-XIV. Praha: Agentura ochrany přírody a krajiny, 2002-2005.
-
Základní:
Hampl, M. Regionální vývoj : specifika české transformace, evropská integrace a obecná teorie. Praha: PřF UK, 2001.
-
Základní:
Czudek, T. Vývoj reliéfu krajiny České republiky v kvartéru. Brno: Moravské zemské muzeum, 2005.
-
Doporučená:
Chlupáč, I. et al. Geologická minulost České republiky. Praha: Academia, 2002. ISBN 8020009140.
-
Doporučená:
Herčík, F., Herrmann, Z., Valečka, J. Hydrogeologie České křídové pánve. Praha: Český geologický ústav, 1999.
-
Doporučená:
regionální literatura k modelovým regionům.
-
Doporučená:
Czudek, T. Reliéf Moravy a Slezska v kvartéru. Tišnov: SURSUM, 1997. ISBN 8085799278.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Exkurze
|
40
|
Příprava na zápočet
|
40
|
Domácí příprava na výuku
|
40
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Znalosti v rozsahu povinných předmětů studia předcházejících ve studijním plánu tomuto předmětu. |
Získané způsobilosti |
Vysvětlení fyzickogeografických a humáně geografických jevů ve vybraném regionu. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Pozorování
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Rozbor jazykového projevu studenta
- Rozhovor
|
|
|
|