|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGG / GOL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGG
/
GOL
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Geografie Olomouce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
24 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je seznámit studenty se základní geografií města Olomouce, aby lépe poznali město, kde studují.
|
Požadavky na studenta
|
vypracování prezentace (a její přednes) k určenému tématu + závěrečná zápočtová písemka
|
Obsah
|
geografická poloha
přírodní prostředí
historický vývoj
populační a prostorový růst
vnitřní socioekonomická prostorová struktura
postavení Olomouce mezi velikostně srovnatelnými českými městy
současný rozvoj města a jeho správa
vztahy mezi městem a jeho zázemím
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
základní:
Schulz, J. a kol. (2009): Dějiny Olomouce 1 a 2. Olomouc: Univerzita Palackého.
Tichák, M. (2011): Olomouc z nadhledu. BURIAN a TICHÁK, s. r. o.
Zatloukal, P. (2013): Olomouc. Paseka.
doporučené:
Oficiální informační portál města Olomouce
Olomoucká televize zzip (MIK - městský informační kanál)
Olomoucká televize
Internetová encyklopedie města Olomouc
Kladivo, P. (2012): Prostorová diferenciace kvality života obyvatel města Olomouce. Disertační práce, Masarykova univerzita, Brno.
Schulz, J. a kol. (2002): Olomouc - Malé dějiny města. Olomouc: Univerzita Palackého.
Šimáček, P. (2015): Bydlení a bytová politika v ČR: zaměřeno na vývoj po roce 1989 a Olomoucký kraj. Disertační práce, Masarykova univerzita, Brno.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Schulz, J. a kol. (2009). Dějiny Olomouce 1 a 2. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Základní:
Zatloukal, P. (2013). Olomouc. Paseka.
-
Základní:
Tichák, M. (2011). Olomouc z nadhledu. BURIAN a TICHÁK, s. r. o.
-
Doporučená:
Šimáček, P. (2015). Bydlení a bytová politika v ČR: zaměřeno na vývoj po roce 1989 a Olomoucký kraj. Masarykova univerzita, Brno.
-
Doporučená:
Schulz, J. a kol. (2002). Olomouc - Malé dějiny města. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Doporučená:
Kladivo, P. (2012). Prostorová diferenciace kvality života obyvatel města Olomouce. Masarykova univerzita, Brno.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Semestrální práce
|
6
|
Příprava na zápočet
|
4
|
Celkem
|
10
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Exkurze
|
6
|
Celkem
|
32
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Pozorování
- Demonstrace
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Analýza výkonů studenta
- Systematické pozorování studenta
- Seminární práce
|
|
|
|