|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGG / DVKHT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGG
/
DVKHT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vybrané kapitoly z hum. geogr. v terénu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Vybrané kapitoly z humánní geografie v terénu
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Terénní cvičení
2
[DNY/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz seznámí studenty prakticky v terénu s vybranými problémy humánní a regionální geografie.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti budou před terénní výukou odkázáni na vybrané přednášky z jiných relevantních předmětů, které bude nezbytné nastudovat.
Předmět je ukončen písemným testem ověřujícím znalosti nabyté v konkrétním území.
|
Obsah
|
Kurz seznámí studenty prakticky v terénu s vybranými problémy humánní a regionální geografie. Předmět je koncipován jako série půldenních exkurzí v Olomouci a jejím bezprostředním zázemí. V terénu budeme prakticky dokumentovat poznatky získané v oblastech urbanismu a územního plánování (výstavba, doprava, ekologie), municipální politiky, percepce města a jeho historických proměn. Problematika bude představena v urbánním a suburbánním prostředí různého typu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Jan Daniel, Ph.D. (100%),
doc. Mgr. Jindřich Frajer, Ph.D. (100%),
prof. RNDr. Marián Halás, Ph.D. (100%),
doc. Mgr. Pavel Klapka, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Jan Daniel, Ph.D. (100%),
doc. Mgr. Jindřich Frajer, Ph.D. (100%),
prof. RNDr. Marián Halás, Ph.D. (100%),
doc. Mgr. Pavel Klapka, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Healey, P. et al. Managing cities : the new urban context. Wiley, 1995.
-
Základní:
Graham, B., Nash, C. eds. Modern Historical Geographies. Harlow : Pearson Education Ltd., 2000.
-
Základní:
Lynch. The image of the city. Cambridge : The MIT Press.
-
Základní:
Hall, P. Urban and Regional Planning. London: Routledge, 1993.
-
Základní:
Hrůza, J., Zajíc, J. Vývoj urbanismu I a II. Praha: ČVUT, 1995.
-
Doporučená:
Maier, K. Hospodaření a rozvoj českých měst 1850-1938. Praha: Academia, 2005. ISBN 80-200-1245-1.
-
Doporučená:
Bičík, I., Jeleček, L., Štěpánek, V. Land-Use Changes and their Social Driving Forces in Czechia in the 19th and 20th Centuries. Land Use Policy 18 (1), s. 65-73, 2001.
-
Doporučená:
Knox, P., Pinch, S. Urban social geography: an introduction. Prentice Hall, 2000. ISBN 0-582-38119-3.
-
Doporučená:
Vitková, Ľ. Urbanistická ekonómia ako faktor územného rozvoja. Bratislava: STU, 2001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Pouze pro absolventy předmětů KKG/MEMP a KGG/UPU. |
Získané způsobilosti |
Pochopení vzájemného vztahu mezi člověkem a přírodou. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Pozorování
- Demonstrace
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|