|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGG / DMYSL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGG
/
DMYSL
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vývoj geografického myšlení
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
20
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
7 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz seznámí studenty s historickým vývojem geografických přístupů.
|
Požadavky na studenta
|
1) Účast na písemném testu 2) Závěrečná esej na dané téma.
|
Obsah
|
Kurz seznamuje studenty s historickým vývojem geografických přístupů, analyzuje základní metodologické koncepce s ohledem na jejich geografickou interpretaci a zabývá se významnými geografickými teoriemi. Studenti rovněž prokáží své schopnosti práce s cizojazyčnými odbornými texty.
Představena budou následující témata: 1. Geografie a teorie; 2. Od počátků do poloviny 19. století; 3. Počátky moderní geografie; 4. Kvantitativní geografie; 5. Struktura prostoru a prostorové interakce; 6. Čas a prostor; 7. Kritika prostorové vědy: behaviorální geografie, postpozitivistické a postmoderní geografie.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Holt-Jensen, A. Geography : history and concepts. London : Sage, 2009.
-
Základní:
Agnew, J., Livingstone, D. N., Rogers, A. eds. Human geography : an essential anthology. Oxford : Blackwell, 1996.
-
Základní:
Clifford, N.J., Holloway, S. L., Rice, S. P., Valentine, G. eds. Key concepts in geography. London : Sage, 2009.
-
Základní:
Peet, R. Modern Geographical Thought. Oxford: Blackwell, 1998.
-
Doporučená:
Hubbard, P., Kitchin, R., Valentine, G. eds. Key texts on human geography. London : Sage, 2008.
-
Doporučená:
Benko, G., Strohmayer, V. eds. Space and Social Theory. Oxford : Blackwell, 1997.
-
Doporučená:
Abler, R., Adams, J. S., Gould, P. Spatial Organization : The Geographer's View of the World. Englewood Cliffs (USA): Prentice Hall, 1971.
-
Doporučená:
Johnson, R. J., Gregory, D., Smith, D. M. The Dictionary of Human Geography. Oxford: Blackwell, 2000.
-
Doporučená:
Gardavský, V., Hampl, M. Základy teoretické geografie. Praha: SPN, 1982.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
44
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Znalosti v rozsahu povinných předmětů studia předcházejících ve studijním plánu tomuto
předmětu. |
Získané způsobilosti |
Vybavit si základní rysy vývoje geografického myšlení. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Demonstrace
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|