|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
ZOO / ICHT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
ZOO
/
ICHT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ichtyologie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
8 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získat znalosti o organizmech souhrně označované jako ryby a o procesu jejich evoluce, který formoval existující taxonomickou rozmanitost a biologickou variabilitu. K dosažení tohoto cíle se předmět zabývá rozmanitostí ryb a vztahem mezi formou a funkcíí na různých úrovních organizace (od DNA po morfologii celého těla).
|
Požadavky na studenta
|
Student musí být schopen prezentovat základní fakta a diskutovat k uvedeným tematickým okruhům.
|
Obsah
|
Tématické okruhy: Úvod do ichtyologie; Původ a evoluce strunatců; Kostra, kůže a šupiny; "Měkká" anatomie (svaly, orgánové soustavy); Genetika ryb; Metabolismus; Smyslové systémy; Homeostáza; Funkční morfologie pohybu a příjem potravy; Životní cyklus; Představení jednotlivých taxonomických skupin ryb; Zoogeografie; Metody studia ryb.; Zvláštní stanoviště a speciální adaptace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
prof. Ing. Lukáš Kalous, Ph.D. ,
-
Přednášející:
doc. Mgr. Antonín Kalous, M.A., Ph.D. (100%),
prof. Ing. Lukáš Kalous, Ph.D. (100%),
doc. RNDr. Martin Rulík, Ph.D. (100%),
RNDr. Vladimír Uvíra, Dr. (100%),
-
Vede seminář:
doc. Mgr. Antonín Kalous, M.A., Ph.D. (100%),
prof. Ing. Lukáš Kalous, Ph.D. (100%),
RNDr. Vladimír Uvíra, Dr. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Nelson, J. S., Grande, T. C., & Wilson, M. V. Fishes of the World. John Wiley & Sons, 2016.
-
Základní:
Roček, Z., 2002:. Historie obratlovců. Academia, Praha, 512 str..
-
Základní:
Hanel, L. 2000. Svět zvířat IX: Ryby 2. Albatros, 157 str..
-
Základní:
Hanel, L. Svět zvířat VIII. Ryby 1. Albatros, Praha, 1999.
-
Základní:
Helfman, G., Collette, B. B., Faecy, D. E., & Bowen, B. W. The diversity of fishes: biology, evolution, and ecology. John Wiley & Sons, 2009.
-
Základní:
Gaisler, J., 1983:. Zoologie obratlovců. Academia, Praha, 534 str..
-
Doporučená:
Carrier, J.C., J.A. Musick, and M.R. Heithaus (eds.) 2004. Biology of sharks and their relatives. CRC Press, 596 str..
-
Doporučená:
Gregory, W. K., 2002. Fish skulls. Krieger Publishing Company, 416 str..
-
Doporučená:
Berra, T., 2001. Freshwater fish distribution. Academic Press, 604 str..
-
Doporučená:
Helfman, G. S., Collete, B. B., and Facey, D. E., 1997:. The diversity of fishes. Blackwell Science, 528 str..
-
Doporučená:
Long, J.A. 1995. The rise of fishes: 500 million years of evolution. The John Hopkins University Press, 223 str..
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student musí být schopen prezentovat základní fakta a diskutovat k uvedeným tematickým okruhům. |
Získané způsobilosti |
Studenti se seznámí s diverzitou rybovitých obratlovců (Agnatha, Chondrichthyes, Sarcopterygii - Acanthopterygii), jejich morfologií, anatomií a fylogenezí. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
|
|
|
|