|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
VOS / PSUKP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
VOS
/
PSUKP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Úvod do konceptů péče o klienta
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
14 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
10
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získat znalosti, které umožní orientaci v konceptech podporujících důstojnost člověka při poskytování péče a zvyšujících kvalitu jejich života. Dává možnost vnímat vzájemné souvislosti v životním příběhu člověka, současným stavem a způsobem poskytnuté péče. Rozvíjí citlivost k individualizovaným potřebám jedince na základě teoretických východisek konceptů a praktických cvičení zaměřených na prožití situací, které se v péči o klienta mohou vyskytnout.
|
Požadavky na studenta
|
zpracování biografie, aktivní účast ve cvičeních při sebezkušenostních aktivitách
|
Obsah
|
Koncepty péče využívané v ČR (orientačně) - smyslová aktivizace dle L. Wehner, validace
podle N. Feil, kinestetická mobilizace, psychobiografický model péče podle Böhma,
snoozelen.
Teoretická východiska a neurofyziologický podklad konceptu bazální stimulace, prvky
bazální stimulace, které je možno aplikovat v sociálních službách.
Využití prvků biografie v sociální práci.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
FRIEDLOVÁ, K. (2009). Bazální stimulace? pro učitele předmětu ošetřovatelství. Frýdek- Místek.
-
Doporučená:
FRIEDLOVÁ. (2007). Bazální stimulace? v základní ošetřovatelské péči. Praha.
-
Doporučená:
Pinkasová, K. (2017). Montessori principy v péči o seniory.
-
Doporučená:
PROCHÁZKOVÁ, E. (2014). Práce s biografií a plány péče. Praha.
-
Doporučená:
BÖHM, E. (2015). Psychobiografický model péče podle Böhma. Praha.
-
Doporučená:
WEHNER, L., SCHWINGHAMMER, Y. (2013). Smyslová aktivizace v péči o seniory a klienty s demencí. Praha.
-
Doporučená:
Filatová, J., Janků, K. (2010). Snoozelen. Ostrava.
-
Doporučená:
BAUDER-MIßBACH. (2016). Učební podklady model 1?4 pro vzdělávání k VAP ? Ošetřující..
-
Doporučená:
FEIL, N. (2015). Validácia cesta, ako porozumieť starým dezorientovaným ĺuďom. Bratislava.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Pozorování
- Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|