|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
VOS / PSTE1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
VOS
/
PSTE1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Teorie a metody sociální práce I.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
Seminář
2
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
33 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
12
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
VOS/PSTE2
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je představit studentům sociální a humanitární práce základní přehled o vývoji sociální práce a její legitimitě. Cílem je, aby přijali hodnoty sociální práce a osvojili si základní etické principy sociální práce, její terminologii, orientovali se v hlavních myšlenkových proudech ovlivňujících rozvoj sociální práce a znali základní rámec teorií v sociální práci, včetně její historie.
Cílem předmětu je také studentům položit základy profesní identity a budovat vztah ke své budoucí profesi.
Studenti získají kompetence v metodách reflexivního a sebezkušenostního přístupu jako důležité
součásti posilování své profesionality. Pozornost bude věnována i tématům z oblasti psychohygieny,
intervize a supervize. Cílem je, aby studenti přijali hodnoty sociální práce a osvojili si základní etické
principy sociální práce.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast studentů ve výuce
- příprava studentů na hodiny cvičení
- založení a vedení studentského portfolia
|
Obsah
|
Náročnost profese, role a osobnost sociálního pracovníka
Kompetence sociálního pracovníka
Identita profese sociální práce
Reflexivní a reflektivní přístup
Reflexe jako celoživotní program v profesi sociálního pracovníka
Hodnoty a etika v sociální práci, etický kodex
Interkulturní kompetence
Psychohygiena
Intervize a supervize jako důležitá součást sociálního pracovníka
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Kopřiva, K. (1997). Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál.
-
Doporučená:
JANEBOVÁ, R., SMUTEK, M. (2008). Posuzování životní situace v sociální práci.
-
Doporučená:
Navrátil, Pavel. (2009). Reflexivní využití teorie v procesu posouzení. Habilitační práce. Brno: MUNI.
-
Doporučená:
MATOUŠEK, O. (2003). Slovník sociální práce.. Praha : Portál.
-
Doporučená:
JANEBOVÁ, R. (2014). Teorie a metody sociální práce ? reflexivní přístup. Hradec Králové: Gaudeamus.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Nejsou vyžadovány jiné předpoklady pro absolvování předmětu. |
Získané způsobilosti |
Studenti získají kompetence v metodách reflexivního a sebezkušenostního přístupu jako důležité
součásti posilování své profesionality. Pozornost bude věnována i tématům z oblasti psychohygieny,
intervize a supervize. Cílem je, aby studenti přijali hodnoty sociální práce a osvojili si základní etické
principy sociální práce. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Pozorování
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Rozhovor
- Systematické pozorování studenta
- Rozbor portfolia studenta
|
|
|
|