|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USS / IPKR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USS
/
IPKR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Psych. aspekty kom. v rod. s dít. se ZP
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Psych. aspekty kom. v rodině s dítětem se ZP
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 120
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
17 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Narození dítěte s postižením je jednou ze zátěžových situací. Pracovník rané péče by měl být teoreticky i prakticky připraven na to, jak vhodně komunikovat s rodinou, do níž se narodilo dítě s postižením. Obsahem předmětu budou tato témata:
" Situace narození postiženého dítěte (specifikace dle jednotlivých postižení). " Fáze reakce rodiny na tuto skutečnost. " Typy rodinné výchovy a možnosti jejich ovlivnění. " Formy komunikace s rodinou. " Specifika komunikace s rodinou, do které se narodilo dítě s postižením. " Etika v pomáhajících profesích.
Studijní literatura a studijní pomůcky: Povinná literatura: Monika Kunhartová, Miloň Potměšil, Petra Potměšilová. Náročné otcovství: byt otcem dítěte s postižením. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelstvi Karolinum, 2017.218 s. ISBN 978-80-246-3600-9 Růžičková, V., Potměšil, M. a kol. Speciální pedagog jako profese. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018. 131 s. ISBN 978-80-244-5468-9. Potměšil, M. a kol. Sociální prostředí ve škole a inkluzivní vzdělávání. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018. 98 s. ISBN 978-80-244-5295-1. Hanáková, A., Potměšil, M. a kol. Deskripce vybraných faktorů výchovy a vzdělávání u osob se zdravotním postižením. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018. 92 stran. ISBN 978-80-244-5294-4. Dehkordi, M., Kakojoibari, A., Mohtashami, T. and Yektakhah, S. (2011) Stress in Mothers of Hearing Impaired Children Compared to Mothers of Normal and Other Disabled Children. Audiology, 20, 128. Farrell, M., Christopher, S., la Pean, A., Eskra, K., Collins, J., Tluczek, A., Kennedy-Parker, K., Hoffman, G., Panepinto, J. and Farrell, P. (2011) Improving Communication between Doctors and Parents after Newborn Screening. Wisconsin Medical Journal, 110, 221-227. Harrigan, S. and Nikolopoulos, T.P. (2002) Parent Interaction Course in Order to Enhance Communication Skills between Parents and Children Following Pediatric Cochlear Implantation. International Journal of Pediatric Otorhinola-ryngology, 66, 161. http://dx.doi.org/10.1016/S0165-5876(02)00243-4 Fadda, S. (2011) Psychological Aspects When Counseling Families Who Have Children with Cochlear Implants. Journal of Maternal-Fetal & Neonatal Medicine, 24, 104-106. http://dx.doi.org/10.3109/14767058.2011.607581 Ejaz, M., Ahmed, A. and Ali, S. (2010) Communication Skills of Doctors in a Paediatric Department, Their Perceptions and Practices. Pakistan Journal of Medical Sciences, 26, 384-389. McCarthy, D.M. (2012) Doctor-Parent Communication. Patient Education and Counseling, 87, 289-290. http://dx.doi.org/10.1016/j.pec.2011.09.004 Potmesil, M. and Pospísil, J. (2013) Resilience Factors in Families of Children with Hearing Impairment. Psychologia Rozwojowa, 18, 9-25. Vágnerová, M. (2004). Psychopatologie pro pomáhající profese. Portál, Praha. Wigert, H., Dellenmark, M. and Bry, K. (2013) Strengths and Weaknesses of Parent-Staff Communication in the NICU: A Survey Assessment. BMC Pediatrics, 13, 1. http://dx.doi.org/10.1186/1471-2431-13-71
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
-
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|