|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PCH / NSKOP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PCH
/
NSKOP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pedagogickopsychologické poradenství
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
37 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
PCH/SKOCN
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Zorientovat se v systému ped.psych.poradenství a získat znalosti a dovednosti pro poradenskou psychologickou práci v této oblasti
|
Požadavky na studenta
|
-aktivní účast na seminářích
-vlastní prezentace zkušeností z praxe nebo exkurze
-prokázání znalostí a prostudování zadané literatury
|
Obsah
|
- Pedagogicko psychologické poradenství u nás - význam, vývoj, současnost
- Terminologické otázky, definice a teoretická východiska ped.-psych.poradenství
- Systém ped.-psych.poradentsví v kontextu změn v oblasti školství
- Práce psychologa v různých typech školských poradenských zařízení
- Pedagogicko psychologická diagnostika - zásady při zpracovávání písemných zpráv
- Pedagogicko psychologická intervence - zásady poradenského přístupu
- Otázky školské integrace - role školního psychologa
- Šikana a jiné druhy násilí ve škole
- Poradenství pro nadané a talentované
- Výchova k volbě povolání, kariérové poradenství
- Etika v ped.psych.poradenství
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Zdeněk Matějček. Praxe dětského psychologického poradenství.. Praha: Portál., 2011.
-
Doporučená:
Krejčová, L., Mertin, V. (2016). Metody a postupy poznávání žáka. Pedagogická diagnostika.. Wolters Kluwer.
-
Doporučená:
Krejčová, L., Mertin, V. (Eds.). Pedagogická intervence u žáků ZŠ.. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2010.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Exkurze
|
16
|
Příprava na zápočet
|
13
|
Účast na výuce
|
8
|
Domácí příprava na výuku
|
12
|
Příprava na zkoušku
|
26
|
Celkem
|
75
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Absolvování 2.bloku studia psychologie, zájem o poradenskou práci v oblasti školství, absolvování stáže ve školském poradenském zařízení. |
Získané způsobilosti |
Student bude mít znalosti a dovednosti potřebné pro vykonávání funkce poradenského psychologa ve školských porad.zařízeních |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Pozorování
- Pracovní činnosti (dílny)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Analýza výkonů studenta
|
|
|
|