|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PCH / NKPR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PCH
/
NKPR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Klinická praxe
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
40
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
34 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
PCH/KPR1N
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Odborné praxe studentů v modulu klinické psychologie jsou povinnou součástí výuky v rámci pregraduálního studia. Slouží k základní orientaci studenta ve zdravotnickém prostředí. Studenti si osvojují základní dovednosti nezbytné k práci s klientem. Seznamují se s chodem zdravotnického zařízení, vedením zdravotnické dokumentace, hierarchií a organizací zdravotní péče, legislativním rámcem poskytování zdravotní péče. Na základě praxe student vypracovává klinicko-psychologické vyšetření formou kazuistiky, v níž prokazuje znalost základních klinicko-psychologických metod.
Dalším důležitým cílem odborné praxe je přispět k realizaci výzkumného záměru, dohodnutého mezi partnerskou organizací, na které praxe probíhá a Katedrou psychologie FF UP. Výzkumné cíle se řídí specifiky dle dohody s jednotlivými partnery.
|
Požadavky na studenta
|
Klinická praxe - zápočet- uděluje se po předložení Psychologického vyšetření 1.
Studenti, jejichž praxe jsou vedeny v systému EDIS, nahrají tento výstup v elektronické podobě do systému EDIS nejpozději do 14 dní po skončení praxe.
|
Obsah
|
1. Seznámení s organizací klinického pracoviště, dokumentace, práce klinického psychologa
Při volbě pracoviště se student řídí informacemi o pracovištích klinické psychologie Partnerské sítě Katedry psychologie. Pokud student preferuje absolvování praxe mimo Partnerskou síť, žádá o schválení pracoviště garanta předmětu před praxí.
2. Účast při psychologickém vyšetření nemocného psychologem- školitelem
a. Vlastní vyšetření nemocného studentem: V rámci předmětu Klinická praxe je povinné provést vyšetření s využitím psychodiagnostických metod (metody k posouzení intelektu a osobnosti). Tyto odborné praxe jsou již výukově výzkumné, to znamená, že student se bude podílet na předem stanoveném výzkumu. Instrukce k tomu získá u garanta katedry pro dané praktické pracoviště (viz. Manuál klinických praxí). Nerealizuje-li student klinickou praxi v partnerské síti, tak se na výzkumu podílet nemusí a platí pro něho pouze odevzdání psychologického vyšetření.
3. Konzultace nálezů se školitelem
4. Vypracování psychologického vyšetření v písemné podobě
Tento předmět je inovován o nové postupy v rámci Partnerské sítě Katedry psychologie.
Inovace předmětu vznikla v rámci projektu CZ.1.07/2.4.00/31.0153 "Vznik a rozvoj partnerské sítě pro realizaci stáží a aplikovaného výzkumu Katedry psychologie FF UP v Olomouci".
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Říčan. P., Krejčířová, D. a kol. Dětská klinická psychologie. Praha, Grada Publishing 2006..
-
Doporučená:
Heretik, A., & Heretik, A. (2007). Klinická psychológia. Nové Zámky: Psychoprof.
-
Doporučená:
Höschl, C., Libiger, J., Švestka, J. (2002). Psychiatrie. Praha: Tigis.
-
Doporučená:
Svoboda, M. - Krejčířovas, D. - Vágnerová, M.:. Psychodiagnostika dětí a dospívajících.
-
Doporučená:
Svoboda, M., Humpolíček, P., & Šnorek, V. (2013). Psychodiagnostika dospělých. Praha: Portál.
-
Doporučená:
Řehan, V. (2008). Úvod do práce s klientem. Olomouc.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Příprava na zápočet
|
25
|
Semestrální práce
|
5
|
Celkem
|
50
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
zájem o obor |
Získané způsobilosti |
- Z hlediska získaných způsobilostí je u klinické praxe následující:
- Zná základní principy fungování a běžný provoz vybrané zdravotnického zařízení.
- Orientuje se v obsahu potřebné a klíčové zdravotnické dokumentace.
- Orientuje se v oblasti zdravotnické legislativy.
- Je schopen kontaktovat klienty daného zdravotnického zařízení a vést s nimi rozhovor.
- Zná požadovanou formu na strukturu psychologického vyšetření.
- Umí vést psychologický rozhovor s vybraným klientem.
- Umí dodržet základní strategie rozhovoru v rámci struktury psychologického vyšetření.
- Umí použít vybraný psychodiagnostický test tj., standardizovaně zadat, vést v průběhu, vyhodnotit a interpretovat.
- Umí informace získané z psychologického rozhovoru a získané výsledky z psychodiagnostických metod smysluplně formulovat do výsledného psychologického vyšetření.
- Reflektuje svůj osobní přístup i etický rozměr práce v oblasti zdravotnictví.
- Je schopen provést výzkumný kontakt s klientem od získání informovaného souhlasu, přes vlastní získávání dat pomocí vybraných metod, až po poskytnutí zpětné vazby.
|
Vyučovací metody |
- Pozorování
- Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Seminární práce
|
|
|
|