|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PCH / MKYB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PCH
/
MKYB
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kyberpsychologie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
12
[HOD/SEM]
Seminář
12
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
9 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
PCH/KYBM
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Hlavním cílem předmětu K yberpsychologie je seznámit studenty s mladým "přístupem" v psychologii, který je z důvodu progresivního rozvoje moderních telekomunikačních prostředků a možností, dnes již prakticky nutností. Studenti mají možnost získat aktuální poznatky o interakci člověk-kyberprostor-společnost. Předmět si klade za cíl poukázat na pozitivní, negativní a vědeckou dimenzi využití kyberprostoru s praktickým dopadem pro obor psychologie.
|
Požadavky na studenta
|
Při ústní zkoušce prokázání porozumění základních termínů a přístupů Kyberpsychologie. Aktivní zapojení do průběhu výuky. V rámci zápočtu zpracování a odevzdání výzkumného záměru pro praktické využití Kyberpsychologie/VR v psychologické praxi.
|
Obsah
|
- Vymezení kyberpsychologie, kyberkultury a informační společnosti
- Virtuální realita, současné přístupy a teorie ve stínu psychologie
- Pozitivní aspekty on a off-line technologií s dopadem na lidskou psychiku
- Transformace lidské komunikace do virtuálního prostředí, sociální sítě
- On-line identita, kybersex, emoce a vztahy ve virtuálním prostředí
- Využití ICT v procesu zpracování informací a učení
- Využití virtuální reality a Internetu v procesu psychoterapie, poradenství a diagnostiky
- Důležitost a dopad Internetu pro dítě ve vývojových stádiích
- Internetové on-line hraní, Internet na pracovišti, Internet a psychologie reklamy, nákupní zvyky
- Negativní dopady VR a internetu na lidskou psychiku a tělesné schéma
- Virtuálně patologické chování, závislost na virtuální realitu, trestná činnost ve virtuálním prostředí
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Přes systém MOODLE UPOL.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Attrill, A. ed. (2015). (2015). Cyberpsychology. United Kingdom: Oxford.
-
Doporučená:
Miller, F. P., Vandome, A. F., McBrewster, J.:. Cyberpsychology. AlphaScript Publishing, 2010..
-
Doporučená:
Norman, K. L. Cyberpsychology: An Introduciton to Human-Computer Interaction. Cambridge, 2017.
-
Doporučená:
Subrahmanyam, K., Šmahel, D. Digital youth: The roel of media in development. New Yourk: Springer, 2011..
-
Doporučená:
Barak, A.:. Psychological aspects of cyberspace: theory, research, applications. Cambridge, 2008..
-
Doporučená:
Whitty, M.:. The Study of Individuals, Society and Digital Technologies. John Wiley and Sons, 2012..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
15
|
Příprava na zkoušku
|
15
|
Semestrální práce
|
8
|
Příprava na zápočet
|
7
|
Účast na výuce
|
30
|
Celkem
|
75
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Orientace v obecné psychologii, sociální psychologii, kognitivní psychologii, pedagogické psychologii, klinické psychologii, pracovní psychologii a psychologii osobnosti |
Získané způsobilosti |
Studenti se budou orientovat v oblasti kyberpsychologie. Osvojí si základní terminologii a teorie, porozumí možnostem její aplikace v rámci psychologické praxe a výzkumu. Studenti se budou schopni orientovat v základních metodách kyberpsychologie. Budou schopni samostatně navrhnout jednoduchý design výzkumu využívající její přístupy.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Demonstrace
- Projekce (statická, dynamická)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|