|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PCH / EM2D
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PCH
/
EM2D
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Experimentální metoda 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/SEM]
Seminář
2
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
PCH/DEM2
|
Podmiňující předměty
|
PCH/DEM1 nebo PCH/EM1D
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Experimentální metoda 2
Tento předmět se skládá z vlastních prezentací výsledků experimentálních cvičení studentů, které jsou poté ve skupině prodiskutovány a kriticky hodnoceny. V rámci výuky v jednom týdnu jsou dle předchozího rozpisu probrány cca 2 až 4 experimenty (každý o cca 30 minutách).
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky pro udělení zkoušky:
Prezentace vlastního experimentu a jeho výsledků v powerpointu (20 min.)
- musí to být experiment! (viz metodologickou literaturu)
- musí se týkat psychologie!
- musí se jednat o vlastní práci (inspirace a opakovaní již provedených exp. je možné).
- prezentace by měla obsahovat:
a) stručná teoretická východiska či uvedení do problému,
b) výzkumnou otázku - hypotézu,
c) popis souboru a metody jeho výběru,
d) popis zvoleného designu experimentu,
e) přehlednou prezentaci výsledků s komentářem,
f) diskusi nad klady a nedostatky experimentu (přiznání se k chybám nemusí snižovat hodnocení),
|
Obsah
|
Náplní předmětu EM2K jsou zejména prezentace vlastních experimentů studentů. V případě volného času jsou probírány konkrétní technické problémy při realizaci experimentů a kvaziexperimentů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Rozšiřující:
Hoskovec, J. Tajemství experimentální psychologie. Praha, 1992.
-
Doporučená:
Maxwell, S.E., Delaney, H.D. Designing experiments and analyzing data. London, 2004.
-
Doporučená:
Coolican, H. Research Methods and Statistics in Psychology. London, 1999.
-
Doporučená:
Ferjenčík, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha, 2000.
-
Doporučená:
Cumminsová, D. Záhady experimentální psychologie. Praha, 1998.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
38
|
Účast na výuce
|
7
|
Semestrální práce
|
30
|
Celkem
|
75
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předmět EM2B je povinným navazujícím předmětem kategie A a podmínkou pro jeho splnění je zejména absolvování předmětu EM1B. |
Získané způsobilosti |
Studenti si ve dvojicích (případně i trojicích) procvičí hodnocení experimentální studie malého rozsahu. Hlavními výstupními kompetencemi jsou naplánování, provedení a prezentace vlastních experimentálních cvičení včetně kritického zhodnocení a diskuze nad výsledky.
Dovednosti (Student?):
- pracuje v malém týmu s ostatními studenty (2 až 4 osoby).
- realizuje v praxi experiment z oblasti psychologie dle vlastního návrhu.
- zpracovává průběh a výsledky vlastní experimentální práce do podoby prezentace (např. v aplikaci MS Powerpoint).
- prezentuje proces a výsledky své experimentální práce před skupinou posluchačů.
- kriticky hodnotí prezentovaný či publikovaný experiment a diskutovat o jeho silných a slabých stránkách.
|
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Projekce (statická, dynamická)
- Laborování
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
|
|
|
|