|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PCH / DZAF
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PCH
/
DZAF
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy anatomie a fyziologie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/SEM]
Seminář
2
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
47 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
PCH/ZAFD
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Základní přehled stavby a funkce lidského těla včetně buněčné biologie. Získání orientace v komplexním (bio-psycho-sociálně-spirituálním přístupu). Anatomie jednotlivých systémů lidského těla. Fyziologie kůže. Fyziologie a psychologie. Fyziologie, srdce a dýchání. Fyziologie trávení. Látkový a energetický metabolosmus. Fyziologie výživy. Termoregulace. Funkce endokrinních a pohlavních žláz. Fyziologie svalstva atd. Hlavní důraz je kladen na interakční řídící a koordinující soustavy (hormonální - imunitní - nervová) a jejich vztah k psychologii a psychice.
|
Požadavky na studenta
|
Zájem, aktivní účast, vypracování seminární práce dle pokynů vyučujícího, účast na exkurzi v průběhu výuky, ústní zkouška.
|
Obsah
|
Cílem je základní seznámení se stavbou a fungováním lidského těla, postavení biologické roviny
v rámci člověka jako bio-psycho-sociálně-spirituálního celku. Zmiňována je hierarchie stavby těla
(od subcelulární úrovně), vztahy a vazby lidské psychiky na tělesné funkce, nárys komplexního
přístupu a psychosomatického myšlení. (Vše včetně základního latinského názvosloví, které bude
vyžadováno u zkoušky a do budoucna poskytne orientaci v odborné literatuře, lékařských zprávách
atd.).
Okruhy:
Stavba a funkce buňky, tkáně lidského těla
Krev a její součásti, oběh krve a lymfy, imunita
Pohybový aparát pasivní (soustava kosterní) a aktivní (kosterní svalstvo)
Dýchací soustava, vylučovací soustava
Trávící soustava, kožní ústrojí
Reprodukční soustava muže a ženy (včetně početí, těhotenství, porodu)
Endokrinní soustava
Základy komplexního přístupu k člověku, psychosomatického myšlení
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Orel, M. (2019). Anatomie a fyziologie lidského těla. Praha.
-
Doporučená:
Merkunová - Orel. (2008). Základy anatomie a fyziologie pro humanitní obory. Praha.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
30
|
Účast na výuce
|
30
|
Semestrální práce
|
5
|
Příprava na zkoušku
|
50
|
Celkem
|
115
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
zájem, bez jiných požadavků |
Získané způsobilosti |
Základní přehled stavby a funkce lidského těla včetně buněčné biologie. Získání orientace v komplexním (bio-psycho-sociálně-spirituálním přístupu). Hlavní důraz je kladen na interakční řídící a koordinující soustavy (hormonální - imunitní - nervová) a jejich vztah k psychologii a psychice. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Demonstrace
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|