Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře je naučit studenty pracovat s introspektivním zpracováním zhlédnutého filmového materiálu tak, aby byli schopni své myšlenky, pocity a názory následně sdílet ve skupinové diskuzi a umět také přijímat a zpracovávat pohledy ostatních účastníků semináře. Studenti se v semináři učí zacházet s prožitkovým materiálem jako zdrojem informací využitelným v klinické i sociálně psychologické praxi.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích a ohniskových skupinách.
Zvládnutí metody introspekce a její aplikace na praci s filmem.
|
Obsah
|
Prezentace vybrané série snímků v tematické linii. První část semináře je založena na společné prezentaci filmu. Druhá část semináře je pak tvořena metodou focus groups s důrazem na schopnost introspekce a jejího využití v psychologii - v tomto případě na práci s filmem.
Vzhledem k délce prezentovaných filmů a následné diskuzi je seminář vyučován blokově ve vybraných a domluvených termínech.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Časopis. Film a tvorba.
-
Doporučená:
Miovský, M. Kvalitativní přístup a metody. Praha: Grada, 2006.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
30
|
Celkem
|
30
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Zájem o filmy a filmovou tvorbu
Metodologie I. - III.
|
Získané způsobilosti |
Použití introspektivní metody v praxi.
Analýza kvalitativního narativního materiálu.
Kombinace introspektivního materiálu a podkladů k filmu.
Schopnost zamyslet se nad viděným dílem z různých úhlů pohledu. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Pozorování
- Projekce (statická, dynamická)
|
Hodnotící metody |
|