|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PCH / DPD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PCH
/
DPD
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Prezentační dovednosti
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
Seminář
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
38 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenty"srozumitelně a atraktivně předávat informace dál". Prezentační dovednosti se nezlepší teorií ale praxí. Studijní program je proto částečně teoretický, ale velká část obsahu učiva spočívá v aktivním nácviku a vyzkoušení si technik na vlastní kůži. Budeme také využívat potenciálu skupiny a řečníci tak budou získávat okamžitou zpětnou vazbu od posluchačů (spolužáků v kurzu). Během studia předmětu by měli studenti objevit a kultivovat svoje silné stránky (s důrazem na prezentační schopnosti).
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na výuce, plnění průběžných úkolů.
|
Obsah
|
Předmět bude rozdělen na následující studijní témata:
1. Komunikace a sebepoznání
2. Postup tvorby prezentace
3. Nejdůležitější pravidla prezentace a jak je neporušit
4. Práce se stresem před a během prezentování
5. Racionalita a emoce
6. Copywriting neboli umění srozumitelně psaných textů
7. Základy grafiky pro tvorbu prezentací
8. Moderní trendy v prezentování
9. Základy etikety a sebeprezentace
10. Představení a práce s programy pro tvorbu prezentací
11. Způsoby a možnosti propagace projektu
12. Reflexe a získání zpětné vazby na vlastní projekt
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Romana Mazalová, PhD. (100%),
Mgr. Lucie Viktorová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Miroslav Charvát, Ph.D. (100%),
PhDr. Romana Mazalová, PhD. (100%),
Mgr. Lucie Viktorová, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Miroslav Charvát, Ph.D. (100%),
PhDr. Romana Mazalová, PhD. (100%),
Mgr. Lucie Viktorová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Chivers, B., & Shoolbred, M. (2007). A Student's Guide to Presentations: Making your Presentation Count.. London.
-
Doporučená:
Reynolds, G. (2011). Presentation Zen: Simple Ideas on Presentation Design and Delivery. New Riders.
-
Doporučená:
Duarte, N. (2008). Slide:ology: The Art and Science of Creating Great Presentations. Canada.
-
Doporučená:
Carmine, G. (2012). Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse. Jak si získat každé publikum. Praha.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Domácí příprava na výuku
|
25
|
Příprava na zápočet
|
26
|
Celkem
|
77
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Vlastní notebook či PC k dispozici. |
Získané způsobilosti |
Po prostudování tématu budete
- vědět, jak postupovat při přípravě tvorby prezentace
- znát nejdůležitější body a části prezentace
- vědět, kdy použít jaký program pro tvorbu a proč
- zvládat analogovou přípravu textu (ubrousková metoda)
|
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Demonstrace
- Projekce (statická, dynamická)
- Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Hodnotící metody |
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
|
|
|
|