|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PCH / BSEM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PCH
/
BSEM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Selfmanagement
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
5 / -
|
3 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům znalosti, dovednosti a kompetence v oblasti sebepoznání, sebeuvědomění a sebeřízení. Studenti by měli rozpoznat jaké schopnosti, dovednosti a kompetence mohou u sebe vzhledem ke svému profesionálnímu zaměření rozvíjet a řídit, a naučit se s nimi aktivně pracovat.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet - Aktivní účast, dvě absence jsou možné Zkouška - Zkouška se skládá z vypracování 5 úkolů a napsání krátké reportu ke každému z nich: 1. Sebeuvědomění si silných stránek charakteru (sebehodnocení v dotazníku silných stránek charakteru VIA; zkoumání toho, jak vaše silné stránky vidí ostatní); 3 normostránky 2. Osobní cíle (osmikroková intervence zaměřená na stanovení cílů); 3 normostránky 3. Time management (nácvik určité techniky time managementu); 2 normostránky 4. Řízení emocí (identifikace adekvátních reakcí na různé situace/viněty); 2 normostránky 5. Mindfulness (praktikování mindfulness meditace a reflexe problémů a přínosů); 2 normostránky
|
Obsah
|
Sebeuvědomění a sebepoznání jako cesta (základ) k sebeřízení (self management) - Vymezení konstruktů - Self management a osobnost - Uvědomění si silných stránek charakteru - Kariérové kotvy - Metody sebepoznání (registrace a analýza vlastního myšlení, chování a jednání, zpětná vazba od druhých, psychologická diagnostika) Stanovování cílů - Nastavení - Rozpracování - Reflexe Time-management (řízení času) - Metody řízení času - Metody plánování dne Emoční inteligence jako klíč k úspěchu v rámci úspěšného sebeřízení - Vlastnosti emoční inteligence - Dovednosti emoční intelligence (vnímání emocí, využití emocí, porozumění emocím, řízení emocí) Stres a práce se stresem - Mindfulness meditace - Používání humoru ke zvládání stresu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Vazire, S., & Wilson, T. D. (Eds.). (2012). Handbook of self-knowledge. The Guilford Press..
-
Základní:
Rauthmann, J. F. (Ed.). (2021). The handbook of personality dynamics and processes. Academic Press..
-
Rozšiřující:
Schein, E. H., & Van Maanen, J. (2013). Career anchors: The changing nature of work and careers. Wiley..
-
Rozšiřující:
Peterson, C., & Seligman, M. E. P. (2004). Character strengths and virtues: A handbook and classification. American Psychological Association; Oxford University Press..
-
Rozšiřující:
Boyle, G. J., Saklofske, D. H., & Matthews, G. (Eds.). (2015). Measures of personality and social psychological constructs. Elsevier Academic Press..
-
Doporučená:
Niemiec, R. M. (2018). Character strengths interventions: A field guide for practitioners. Hogrefe Publishing..
-
Doporučená:
Locke, E. A., & Latham, G. P. (1990). Prentice-Hall, Inc..
-
Doporučená:
Shapiro, S. L. & Carlson, L. E. (2009). The art and science of mindfulness: Integrating mindfulness into psychology and the helping professions. American Psychological Association..
-
Doporučená:
Pentland, W. E., Harvey, A. S., Lawton, M. P., & McColl, M. A. (Eds.). (1999). Time use research in the social sciences. Kluwer Academic Publishers..
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Bez předpokladů |
Získané způsobilosti |
Schopnost sebepoznání a sebeřízení Sebemonitoring Zná své kompetence a umí je uplatnit Chápe potřebu dalšího profesního růstu
|
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Projekce (statická, dynamická)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|