|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PCH / 92DOM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PCH
/
92DOM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Aplik. výzkum. design psych. organizace
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Aplikovaný výzkumný design psychologie organizace
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
24
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je samostatný vývoj netechnické inovace v oblasti psychologie organizace ze strany studenta. V průběhu předmětu si student osvojuje schopnosti pro komplexní řešení aplikovaného designu, požadované složky projektu jsou analýza, interpretace, návrh inovace/intervence, aplikace, vyhodnocení dopadů inovace/intervence. Cílem je zprostředkovat schopnost pro ucelené použití projektového managementu, vybraných znalostí z psychologie organizace a jejích teoretických zdrojů, statistiky, metodologie, technického a laboratorního zázemí, a soft skills.
|
Požadavky na studenta
|
Ukončení předmětu je realizováno obhajobou závěrečné zprávy projektu před komisí, složené z akademiků a odborníků z praxe. Jako příloha k závěrečné zprávě je vyžadována recenze odpovědného zaměstnance z organizace, kde byla provedena aplikace netechnické inovace.
|
Obsah
|
V průběhu semestru je naplánován jeden blok přednášky/semináře pro všechny studenty, obsahem je diskuse nad projekty studentů, sdílení zkušeností mezi studenty a představení formálních náležitostí závěrečné zprávy projektu. Předmět je dále realizován prostřednictvím individuálních konzultací dle potřeb jednotlivých studentů ve vztahu k jejich projektům. Pro individuální konzultace jsou studentům k dispozici akademici spravující hmotné i nehmotné vybavení laboratoře či poskytují specifické metodologické know-how:
- Postupy tvorby dotazníků
- Kvalitativní design
- SW Atlas.ti
- SW SPSS Statistics, Modeler, Amos
- SW pro vývoj vlastních testových metod k administraci on-line
- SW pro sociomapování
- SW HTS5
- 3D tiskárna
- Produkční zařízení a skenery
- Termovizní kamera
- Eyetracker
- Foto a video zařízení.
- Experimentální vozidlo
Osoby odpovědné za zařízení a specifické metodologické know-how jsou uvedené v rámci rozpisu dostupného studentům v interním systému.
Doporučena je vazba aplikovaného designu na disertační projekt studenta a na výstupy praxe. Student může uplatnit výstupy z praxe, a v aplikovaném designu využít předmět svého výzkumu realizovaného v rámci základního výzkumu pro disertační práci. Pokud se student rozhodne nevyužít vazby na disertační projekt, zvolí se jeden z následujících scénářů:
1. Scénář: Vývoj intervenčního programu pro rozvoj EQ leaderů a hodnocení jeho účinnosti.
2. Scénář: Vývoj kvalitativní nebo kvantitativní metody pro predikci zrození/efektivity/výstupů leadera.
3. Scénář: Inovativní metody/ techniky pro diagnostiku, analýzu a rozvoj pracovního týmu.
4. Scénář: Intervence proti patologickým psychosociálním faktorům na pracovišti.
5. Scénář: Analýza výskytu sociálně-patologického chování na pracovišti (alternativně zátěže a stresu), vývoj intervenčního programu a hodnocení účinnosti programu.
6. Scénář: Vývoj techniky nebo metody k identifikaci zátěže a/nebo stresu na pracovišti, ověření techniky nebo nástroje.
7. Scénář: Vývoj psychologické intervence ke snížení negativních zdravotních indikátorů v organizaci, ověření účinnosti intervence.
8. Scénář: Analýza psychologických souvislosti komunikace člověk-stroj/člověk-prostředí a autonomního chování stroje/prostředí, vývoj opatření k podpoře pozitivních organizačních výstupů komunikace člověk-stroj.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
prof. PhDr. Panajotis Cakirpaloglu, DrSc. ,
PhDr. Martin Seitl, Ph.D. ,
Filip Sulejmanov, Ph.D. ,
-
Vede seminář:
prof. Konstantinos Kafetsios, Ph.D. (100%),
PhDr. Martin Seitl, Ph.D. (100%),
Filip Sulejmanov, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Schmitt, N. W., & Highhouse, S. (2013). Industrial and Organizational Psychology. In I. Weiner, Handbook of Psychology (2nd ed., Vol. 12).. Hoboken: Wiley.
-
Doporučená:
Hofstede, G. & Hofstede, G. J. (2006). Kultury a organizace. Software lidské mysli. [Cultures and Organizations: Software of the Mind].. Praha: Linde.
-
Doporučená:
Armstrong, M. & Stephens, T. (2008). Management a leadership. [Management and leadership].. Praha: Grada.
-
Doporučená:
Lukášová, R. (2010). Organizační kultura a její změny. [Organizational culture and its change].. Praha: Grada.
-
Doporučená:
Schein, E. H. (2010). Organizational Culture and Leadership.. San Francisco: Jossey-Bass.
-
Doporučená:
Kozlowski, S. W. J. (2014). Oxford Handbook of Organizational Psychology.. New York: Oxford University Press.
-
Doporučená:
Senge, P. M. (2009). Pátá disciplína. [The Fifth Discipline].. Praha: Management Press.
-
Doporučená:
Arnold, J., Silvester, J., Patterson, F., Robertson, I., Cooper, C., & Burnes, B. (2007). Psychologie práce pro manažery a personalisty. [Work psychology for managers and HR specialists].. Brno: Computer Press.
-
Doporučená:
Kubátová, J. & Seitlová, K. (2015). Řízení virtuálních týmů. [Management of virtual teams].. Olomouc: VUP.
-
Doporučená:
Bass, B. M. & Bass, R. (2008). The Bass Handbook of Leadership. Theory, Research, & Managerial Applications (4th ed.).. New York: Free Press.
-
Doporučená:
Ashkanazy, N., Wilderom, C. P. M., & Peterson, M. F. (Eds.). (2010). The Handbook of Organizational Culture and Climate.. Thoasand Oaks: SagePublications.
-
Doporučená:
Podsakoff, P. M., MacKenzie, S. B. & Podsakoff, N. P. (2018). The Oxford Handbook of Organizational Citizenship Behavior.. Oxford: Oxford University Press.
-
Doporučená:
Schneider, B. & Barbera, K. M. (2014). The Oxford Handbook of Organizational Climate and Culture.. New York: Oxford University Press.
-
Doporučená:
Nelson, D. L. & Quick, J. C. (2008). Understanding of Organizational Behavior (3rd ed.).. Mason: South-Western Cengage Learning.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
4
|
Příprava na zkoušku
|
96
|
Semestrální práce
|
500
|
Celkem
|
600
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Studijní literatura a hmotné i nehmotné pomůcky vyplývají z individuálního projektu studenta. Jsou stanoveny vyučujícími předmětu dle potřeb studenta (viz osoby odpovědné za zařízení metodologické know-how). Obecně student vychází z literatury pro psychologii organizace. |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|