Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu Diplomový modul 2 je, aby se studenti naučili zodpovědně zvolit téma své bakalářské práce. Během přednášek je věnována pozornost nejdůležitějším učebnicím a internetovým stránkám, které jsou důležité jako zdroje. Studenti jsou seznámeni s normami pro psaní diplomových prací, s tím, co je plagiátorství a jak se mu vyhnout. Prostřednictvím úkolů se studenti naučí vyhledávat, správně popisovat a excerpovat literaturu.
|
Požadavky na studenta
|
- Pravidelná docházka do hodin (povoleny jsou maximálně 2 absence za semestr).
- Plnění domácích úkolů (budou umístěny v moodle).
- Vypracování závěrečného úkolu (shrnutí textu a odpovědi na otázky k textu - ty budou rovněž umístěny na moodle).
|
Obsah
|
První čtyři týdny budou věnovány tématům:
- Knihy a webové stránky ohledně nederlandistiky
- Jak píšu správně bakalářskou práci
- Plagiátorství a citace
- Jak mohu vyhledávat literaturu a jak ji korektně popisuji?
Následující týdny budou věnovány krátkým textům zveřejněným v Moodlu, přičemž domácí úkoly budou tvořit otázky k těmto textům. Texty jsou probírány v hodinách s druhotným cílem rozšířit slovní zásobu studentů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Hubert van den Berg & Wilken Engelbrecht, Stijlgids BA- en MA-scripties. Olomouc: Univerzita Palackého 2019
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kateřina Křížová aj. (2017). Capita selecta z nizozemské lingvistiky. Olomouc.
( DOI: 10.5507/ff.17.24451428 )
-
Základní:
Hubert van den Berg & Wilken Engelbrecht. (2019). Stijlgids BA- en MA-scripties. Olomouc.
( DOI: 10.5507/ff.19.24456225 )
-
Doporučená:
Wilken Engelbrecht aj. (2015). Dějiny nizozemské a vlámské literatury. Praha.
-
Doporučená:
František Čermák & Zdenka Hrnčířová. (2005). Nizozemsko-český slovník. Praha.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpoklady účasti na kurzu Diplomový modul 2 jsou následující
- Po úspěšném absolvování Diplomového modulu 1;
- Pravidelná účast na výuce (povoleny jsou maximálně 2 absence za semestr);
- Vypracování domácích úkolů (budou umístěny v moodle);
- Vypracování závěrečného úkolu (shrnutí textu a odpovědi na otázky k textu - ty budou rovněž umístěny na moodle). |
Získané způsobilosti |
Díky tomuto kurzu se studenti naučí vyhledávat, excerpovat a používat zdroje. Vstupní úroveň kurzu je SERR A2, v průběhu kurzu se úroveň textů postupně zvyšuje až na SERR B1-B2.
(SERR = Společný evropský referenční rámec, viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Společný_evropský_referenční_rámec) |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Demonstrace
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonů studenta
- Písemný test
|