Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je prakticky seznámit studenta s jednotlivými liturgickými formami a průběhem jejich slavení v rámci celého církevního roku.
|
Požadavky na studenta
|
Ke splnění předmětu je třeba aktivní účast na liturgické praxi a obdržení potvrzení o jejím absolvování od vedoucího.
|
Obsah
|
Liturgická praxe je seznámením se s konkrétní živou liturgickou praxí ve vybraných církevních komunitách, kde tato praxe bude hodnocena na základě získaných teoretických vědomostí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Vytvořena studijní opora v portálu EDIS (Edukační informační systém UP) pod názvem Liturgická praxe a její reflexe.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Richter Klemens. (2003). Liturgie a život. Praha - Vyšehrad.
-
Doporučená:
Adam Adolf. (2001). Liturgika. Křesťanská bohoslužba a její vývoj. Praha - Vyšehrad.
-
Doporučená:
Kopeček Pavel. (2006). Slavení křesťanského tajemství. Brno.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Distanční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
6
|
Celkem
|
6
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
6
|
Exkurze
|
24
|
Celkem
|
30
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student by se měl umět orientovat v jednotlivých liturgických fromách, textech a rítech v průběhu liturgického roku. tyto formy kriticky posuzovat a hodnotit. |
Získané způsobilosti |
Student by se měl umět orientovat v jednotlivých liturgických fromách, textech a rítech v průběhu liturgického roku. Tyto formy kriticky posuzovat a hodnotit. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Pozorování
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Systematické pozorování studenta
- Certifikát o absolvování stáže
|