|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / UVOPS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
UVOPS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Úvod do psychologie - A19K
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Název dlouhý
|
Úvod do psychologie
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/SEM]
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
42 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
12
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V kurzu je podán výklad týkající se základních kategorií obecné psychologie, historie oboru a jeho primární cíle a metody.
|
Požadavky na studenta
|
Způsob ukončení: písemný test
|
Obsah
|
Stručná historie oboru.
Vymezení předmětu psychologie.
Metody zkoumání psychiky.
Vědomí, poruchy vědomí.
Pozornost, poruchy pozornosti.
Kognitivní duševní děje a jejich poruchy - vnímání, představivost, fantazie, paměť, myšlení.
Základní koncepce učení.
Afektivní duševní děje.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Katarína Banárová, Ph.D. (100%),
PhDr. Ondřej Skopal, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Katarína Banárová, Ph.D. (100%),
PhDr. Ondřej Skopal, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Katarína Banárová, Ph.D. (100%),
PhDr. Ondřej Skopal, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Plháková, A. (2020). Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia..
-
Doporučená:
Říčan, P. (2009). Psychologie.. Praha: Portál.
-
Doporučená:
Atkinson, R., L. (2012). Psychologie.. Praha: Portál.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
75
|
Domácí příprava na výuku
|
25
|
Celkem
|
100
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Bez předchozích předpokladů. |
Získané způsobilosti |
- student/ka zná základní psychologické směry
- student/ka dokáže vyjmenovat dílčí podoby jednotlivých psychických procesů
- student/ka dokáže vyhledávat psychologické poznatky publikované v knižních, časopiseckých i elektronických zdrojích
- student/ka rozpozná pozitivní osobnostní potenciál i kritická úskalí v oblasti vlastních psychických stavů
- student/ka dokáže na elementární rovině s jednotlivými psychologickými informacemi tvořivě pracovat |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující práce ve skupinách
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|