|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / UANDR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
UANDR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Úvod do andragogiky - A19K
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Název dlouhý
|
Úvod do andragogiky
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
12
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
42 / -
|
0 / -
|
0 / 1
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
12
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem disciplíny je seznámit studenty se základními kategoriemi andragogiky v pojetí vědy o výchově a vzdělávání dospělých, prezentovat andragogiku v systému věd a analyzovat její základní charakteristické rysy.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
Vývoj věd o výchově.
2. Vznik a vývoj andragogiky v ČR a v zahraničí.
3. Charakter andragogiky.
4. Předmět andragogiky.
5. Činitelé andragogické intervence.
6. Subjekt andragogické intervence.
7. Objekt andragogické intervence.
8. Přístupy k objektu v andragogice.
9. Akční pole andragogiky.
10. Terminologický kontext a kontext prostředí vzdělávací akce.
11. Funkce vzdělávání dospělých ve společnosti.
12. Současné trendy v andragogice.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kurikulum andragogiky. Ed. D. Šimek. Olomouc 2003..
-
Základní:
The Individual and Society at the Turn of the Century. Ed. D. Šimek. Olomouc 1998..
-
Základní:
Šimek, D., Bartoňková, H. Úvod do andragogiky. Olomouc VUP, 2001.
-
Základní:
Beneš, M.:. Úvod do andragogiky. Praha 1997..
-
Rozšiřující:
Beneš, M. Andragogika - filozofie - věda. 1. vyd. Praha 2001.. ISBN 978-80-247-2580-2.
-
Rozšiřující:
Beneš, M.:. Andragogika. 1. vyd. Praha 2008.. Praha, 2008.
-
Rozšiřující:
Leirman, W.:. Čtyři kultury ve vzdělávání. 1. vyd. Praha 1996..
-
Rozšiřující:
Walterová, E.:. Kurikulum (Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě). 1. vyd. Brno 1994..
-
Rozšiřující:
The Individual and Society at the Turn of the Century. Sborník z mezinárodní konference. Ed. D. Šimek, 1. vyd. Olomouc 1998..
-
Rozšiřující:
Knowles, M. S.:. The modern practice of adult education. 1. vyd. London 1980..
-
Rozšiřující:
Jarvis, P.:. The Sociology of Adult and Continuing Education. 1. vyd.. London, 1985.
-
Rozšiřující:
Beneš, M.:. Úvod do andragogiky. 1. vyd. Praha 1997.
-
Rozšiřující:
Palán, Z.:. Výkladový slovník vzdělávání dospělých. 1. vyd. Karolinum, Praha 1997.
-
Doporučená:
DVOŘÁKOVÁ, M., ŠERÁK, M. Andragogika a vzdělávání dospělých: vybrané kapitoly. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2016.
-
Doporučená:
Beneš, Milan. Andragogika: Filosofie - věda. 1. vyd. Eurolex Bohemia, Praha 2001, 122 s. ISBN 80-86432-03-3.
-
Doporučená:
Bartoňková, H.:. Foucaultovo andragogické kyvadlo. 1. vyd. Praha 2004..
-
Doporučená:
Rabušicová, Milada. Gramotnost: staré téma v novém pohledu. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta a Nakladatelství Georgewtown, Brno 2002, s. 199. ISBN 80-210-2858-0 (Masarykova univerzita), ISBN 80-86251-14-4 (Georgetown)..
-
Doporučená:
Walterová, E. Kurikulum: proměny a trendy v mezinárodní perspektivě. Brno: Masarykova univerzita, 1994. ISBN 8021008466.
-
Doporučená:
Illich. I. Odškolnění společnosti. Polemický spis. Praha: SLON, 2001.
-
Doporučená:
BENEŠ, M. Úvod do andragogiky.. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-381-4.
-
Doporučená:
Dočekal, V., Bartoňková, H. & Šimek, D. Úvod do andragogiky pro personální management. Olomouc: VUP, 2013. ISBN 978-80-244-3544-2.
-
Doporučená:
Dvořáková, M. et al. (2014). Aktuální témata učení a vzdělávání dospělých. Praha: Česká andragogická společnost..
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemný test
|
|
|
|