|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / TVST
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
TVST
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Technologie vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
3 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
KSA/TVVD1, TVVD2
|
Požadavky na studenta
|
KSA/TVVD1, TVVD2
|
Obsah
|
1. Technologie vzdělávání, oblasti uplatnění technologie vzdělávání
- Pojmy technologie vzdělávání (dospělých), (andro)didaktika.
- Pojmy výchova, vzdělávání, vyučování, výuka, edukace, učení.
- Formální vzdělávání.
- Neformální vzdělávání.
- Informální učení.
2. (Andro)didaktické principy
- Princip názornosti.
- Princip uvědomělosti a aktivity.
- Princip přiměřenosti.
- Princip trvalosti.
- Princip soustavnosti.
- Možnosti uplatnění (andro)didaktických principů ve výuce dospělých.
3. Vzdělavatel dospělých
- Pracovník ve vzdělávání dospělých, vzdělavatel dospělých (lektor, instruktor, konzultant, kouč, mentor, tutor).
- Funkce vzdělavatele dospělých.
- Role vzdělavatele dospělých (dimenze, přístupy).
- Požadavky kladené na vzdělavatele dospělých.
- Příprava vzdělavatele dospělých na vyučování.
4. Účastník vzdělávání dospělých
- Dospělý účastník vzdělávání a jeho specifika.
- Specifika vyučování dospělých.
5. Cíle vzdělávání
- Cíl vzdělávání a jeho funkce, výhody stanovení vzdělávacích cílů pro vzdělavatele i účastníky.
- Formulace cílů ve vzdělávání.
- Taxonomie vzdělávacích cílů v oblasti kognitivní, psychomotorické a afektivní.
6. Obsah vzdělávání a jeho přeměna v učivo
- Obsah vzdělávání, požadavky na něj kladené.
- Proces didaktické transformace, konkretizace obsahu v učebních plánech, učebních osnovách, studijních materiálech a ve scénářích výuky.
7. Formy vzdělávání dospělých
- Formy vzdělávání dospělých, klasifikace vzdělávacích forem.
- Základní rozdíly mezi jednotlivými formami vzdělávání.
8. Metody vzdělávání dospělých
- Metody vzdělávání dospělých, klasifikace vzdělávacích metod.
- Možnosti využití jednotlivých typů metod vzdělávání, vysvětlení vybrané metody vzdělávání.
- Metody vzdělávání zaměřené na předávání informací
- Metody vzdělávání zaměřené na facilitaci učení
9. Materiální didaktické prostředky ve vzdělávání dospělých
- Pojmy materiální didaktické prostředky, didaktická technika, učební pomůcky, výukové prostory a jejich vybavení, jejich specifikace.
- Didaktická technika - kategorie, možnosti využití.
- Učební pomůcky - kategorie, možnosti využití.
- Výukové prostory a jejich vybavení - specifika, možnosti využití.
- Kritéria výběru didaktické techniky, silné a slabé stránky.
10. Evaluace ve vzdělávání dospělých
- Pojmy evaluace a hodnocení.
- Evaluace ve vzdělávání dospělých - přístupy, principy, metody.
11. Hodnocení ve vzdělávání dospělých
- Pojmy evaluace a hodnocení.
- Hodnocení ve vzdělávání dospělých - přístupy, principy, metody.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
KSA/TVVD1, TVVD2 |
Získané způsobilosti |
KSA/TVVD1, TVVD2 |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|