|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / PSYUV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
PSYUV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Psychologie učení a vzdělávání - A19K
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Psychologie učení a vzdělávání
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/SEM]
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
16 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
12
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem daného předmětu je reflektovat specifika učení a vzdělávání dospělých.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na výuce.
|
Obsah
|
Cílem daného předmětu je reflektovat specifika učení a vzdělávání dospělých
1. Odlišná role učícího se dospělého
2. Změny související s vývojem, zráním a involucí
3. Projevy věkových změn ve fyzických znacích a fyziologických procesech
4. Změny nervové soustavy a smyslových orgánů
5. Změny v psychomotorice, v oblasti senzomotorických funkcí a kognitivních funkcí
6. Učebním styly v dospělosti
7. Efektivní vytváření a využití rezervní mozkové kapacity
8. Trénování paměti
9. Motivace k učení a vzdělávání v dospělosti
10. Facilitace dospělých učících se
11. Psychosociální aspekty učení a vzdělávání.
12. Zátěž, únavy, předpoklady úspěšného učení v dospělosti.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Katarína Banárová, Ph.D. ,
PhDr. Ondřej Skopal, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Mgr. Katarína Banárová, Ph.D. (100%),
PhDr. Ondřej Skopal, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Katarína Banárová, Ph.D. (100%),
PhDr. Ondřej Skopal, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie. Portál.
-
Základní:
Petřková, A. (2006). Psychologie učení a vzdělávání dospělých. Olomouc.
-
Základní:
Čáp, J. (1997). Psychologie výchovy a vyučování. Praha.
-
Doporučená:
Průcha, J. (2002). Moderní pedagogika. Praha.
-
Doporučená:
Škoda, J., & Doulík, P. (2011). Psychodidaktika. Praha.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
50
|
Příprava na zkoušku
|
75
|
Celkem
|
125
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokládá se absolvování kurzu: Úvod do psychologie/ Základy psychologie.
Není to však podmínkou.
|
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující práce ve skupinách
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|