|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / PSOSP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
PSOSP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Psychologie osobnosti - SP16
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Psychologie osobnosti
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
5
[HOD/SEM]
Seminář
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
17 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V předmětu budou posluchači seznámeni se základními kategoriemi týkajícími se osobnosti jako nejvyššího stupně organizace, energetizace a řízení lidské psychiky.
|
Požadavky na studenta
|
Písemná zkouška.
|
Obsah
|
Osobnost je chápána jako hypotetický konstrukt - heuristický model vysouzený z pozorovatelných projevů jedince, který je vytvořen s cílem vysvětlit stálost a proměnlivost lidského prožívání a chování, má odhalit tak nahodilosti a zákonitosti prožívání a chování. Předmět psychologie osobnosti bude rozdělen do následujících témat:
1) Předmět psychologie osobnosti; přístupy ke studiu osobnosti
2) Psychologická diagnostika osobnosti a její metody
3) Vývoj osobnosti, periodizace vývoje jedince
4) Modely, skladba a dynamika osobnost
5) Motivy, motivace
6) Temperament
7) Charakter, morálka
8) Self-koncept
9) Emoce a osobnost
10) Poznávací funkce osobnosti
11) Konflikt, frustrace, úzkost
12) Obranné mechanismy
13) Poruchy osobnosti
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kliment, P. Psychologie osobnosti pro sociální pracovníky. Olomouc: VUP. 2013.
-
Základní:
Cakirpaloglu, P. Úvod do psychologie osobnosti. Praha: Grada. 2012..
-
Rozšiřující:
Smékal, V. Pozvání do psychologie osobnosti. Brno: Barrister & Principal. 2004.
-
Rozšiřující:
Nakonečný, M. Psychologie osobnosti. Praha: Academia. 2009.
-
Doporučená:
Říčan, P. Psychologie osobnosti. Praha: Grada. 2010.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
100
|
Domácí příprava na výuku
|
25
|
Celkem
|
125
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokládá se absolvování kurzu: Základy psychologie.
Není to však podmínkou. |
Získané způsobilosti |
Nabyté znalosti:
student zná základní klinické metody poznávání osobnosti, dokáže vyjmenovat kritická místa jejich použití;
student dokáže vyjmenovat základní popisné kategorie lidské psychiky;
student definuje funkce jednotlivých složek osobnosti.
Nabyté dovednosti:
student dokáže využít znalostí zákonitostí fungování lidské psychiky v procesu poznávání sebe i jiných lidí;
student dokáže aplikovat získané poznatky v procesu vlastní seberegulace.
Nabyté způsobilosti:
student dokáže na elementární rovině rozpoznat psychosociální zdroje a limity konkrétní osobnosti a respektovat její autonomii.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující práce ve skupinách
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|