|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / LKD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
LKD
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Lektorské dovednosti - MGV
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Název dlouhý
|
Lektorské dovednosti
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
16
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
12 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Představit typy vzdělavatelů, jejich role, funkce a povinnosti
Vysvětlit didaktické principy a důvody jejich zapojení do lektorské činnosti
Rozdělit kompetence lektora do základních částí
Uvést studující do problematiky projektování vzdělávací akce
Seznámit účastníky se základními formami a metodami vzdělávání
Představit základní pravidla komunikace lektora a práce se skupinou
|
Požadavky na studenta
|
Příprava lektorského scénáře a archu lektorských kompetencí
|
Obsah
|
1. Osobnost lektora a jeho role ve vzdělávacím procesu.
2. Lektorské funkce a kompetence.
3. Didaktické principy.
4. Projektování vzdělávací akce - analýza, plánování, realizace, evaluace
5. Tradiční metody vzdělávání - přednáška, seminář, diskuzní metody, demonstrace.
6. Pomůcky ve vzdělávání.
7. Aktivizační metody ve vzdělávání.
8. Prezentační dovednosti.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Mužík, J. Androdidaktika. Praha: ASPI, 2004. ISBN 8073570459.
-
Základní:
Dvořáková, M. Lektorské kompetence. Olomouc: VUP.. 2013.
-
Základní:
Bartoňková, H. Metodika a didaktika vzdělávání dospělých: studijní text pro kurz Certifikovaný lektor vzdělávání dospělých, specificky připravený pro pedagogické pracovníky škol zapojených do projektu UNIV 2 Kraje.. 2011.
-
Základní:
Mužík, J. Řízení vzdělávacího procesu: andragogická didaktika. 2011.
-
Základní:
Maňák, J., Švec, V. Výukové metody.. Brno:Paido., 2003.
-
Doporučená:
Mužík, J. Androdidaktické aspekty a principy vzdělávání lektorů. 2010.
-
Doporučená:
PODLAHOVÁ, Libuše et al. Didaktika pro vysokoškolské učitele. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4217-5.
-
Doporučená:
ŠOFEROVÁ, J. Lektorské finty: Jak připravit a realizovat zajímavá školení. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2483-6..
-
Doporučená:
Sitná, D. Metody aktivního vyučování : spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-246-1.
-
Doporučená:
Čapek, R. Moderní didaktika. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-9935-3.
-
Doporučená:
Petty, G. Moderní vyučování. (6. rozšířené a přepracované vydání). Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.
-
Doporučená:
Prusáková, V. Osobnos. lektora vo vzdelavani dospely.ch. Banska Bystrica: Belianum.. 2014.
-
Doporučená:
PLAMÍNEK, J. Vzdělávání dospělých. Průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3235-0..
-
Doporučená:
Silbermann, M. 101 metod pro aktivni vy.cvik a vyu.ovani. Praha: Portal.. 1997.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|