|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / KZW
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
KZW
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy výzkumu ve vědách o vých. - RV20
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/TYD]
Seminář
6
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
9 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti se naučí formulovat výzkumný problém, vypracovat projekt jednoduchého kvantiativního výzkumu a zkonstruovat techniku sběru dat. Seznámí se se základními problémy interpretace sebraných dat.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti prokáží, že umějí pracovat v týmu. V rámci týmů vypracují projekt kvantiativního výzkumu, který budou prezentovat na semináři. Po zpětné vazbě projekt doplní či opraví a odevzdají k hodnocení.
Projekt kvantitativního výzkumu musí obsahovat:
1. Název projektu (musí odpovídat obsahu).
2. Formulaci výzkumného problému (tématu). Tato část musí končit teoretickým východiskem zvoleného problému (tématu), tedy předpokladem studentů o stavu zvoleného problému (tématu). Studenti musí zdůvodnit, proč vycházejí právě z takového předpokladu (a to na základě teorie a/nebo praxe - zkušenosti). Teoretickým východiskem nemusí být žádná velká teorie, jedná se o představu o zkoumaném problému (tématu).
3. Buď: výchozí hypotézu a pracovní hypotézy. Výchozí hypotéza musí být odvozena z teoretického východiska. Pracovní hypotézy musí vycházet z výchozí hypotézy, proměnné musí být operacionalizovány (indikátory) a operacionalizace musí být zdůvodněna na základě teorie a/nebo praxe. Hypotéza nemusí být o vztahu mezi dvěma proměnnými.
Nebo: můžete místo hypotéz vytvořit tzv. výzkumné předpoklady (viz příloha C in KUBÁTOVÁ, Helena. Sociologický výzkum pro andragogy. Olomouc: VUP, 2013), ale v každém případě musí následovat operacionalizace pojmů ve výzkumných předpokladech.
4. Rozhodnutí o populaci a vzorku. Zdůvodnění tohoto rozhodnutí.
5. Zkonstruovanou techniku sběru dat - musí to být dotazník. Všechny otázky v dotazníku musí souviset s pracovními hypotézami, nebo s výzkumnými předpoklady.
6. Předvýzkum a případné opravy dotazníku.
7. Seznam použité literatury.
Tato struktura je povinná. Projekt musí obsahovat všechny uvedené části. Věnujte pozornost části 3, ve které máte na vybranou.
Rozsah projektu: maximálně 18 000 znaků s mezerami, to je 10 normovaných stran. Maximální rozsah nesmí být překročen, minimální rozsah nestanovuji.
Formální požadavky: Jména a příjmení všech autorů projektu, název týmu, datum. Nevytvářejte žádnou úvodní stránku. Písmo Calibri, velikost písma 11, řádkování č. 1,5 (dotazník může být řádkováním č. 1). Stránky číslovat.
Při psaní projektu je nutné vycházet z odborné literatury, v odůvodněných případech také např. z novinových článků či jiných zdrojů. Použité zdroje musí být citovány a odkazováno na ně podle normy ISO 690, elektronické citace podle normy ISO 690-2. Zdroje z internetu musí být možné ověřit, a to tak, že je každý čtenář může kdykoliv znovu najít. Blíže k normám i ke způsobu citování a odkazování např. viz KUBÁTOVÁ, HELENA. Rukověť autora diplomky. Olomouc: Univerzita Palackého, 2009.
|
Obsah
|
1. Co je věda?
2. Je sociologie věda?
3. Kvantitativní sociologický výzkum
4. Jak se píše projekt kvantitativního sociologického výzkumu
5. Kvalitativní sociologický výzkum
6. Jak se píše projekt kvalitativního sociologického výzkumu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Disman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Příručka pro uživatele.. Praha, 2000. ISBN 80-246-0139-7.
-
Základní:
PUNCH, Keith. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0980-5..
-
Základní:
KUBÁTOVÁ, H. 2007 Sociologický výzkum. Studijní texty pro kombinované studium. Olomouc: FF UP..
-
Rozšiřující:
Silverman, D. Ako robiť kvalitatívny výskum.. Bratislava: Pegas, 2005. ISBN 80-551-0904-4.
-
Rozšiřující:
Strauss, A., Corbinová, J.:. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice 1999..
-
Doporučená:
LEVY, D., J. Co je společenská realita? Brno: Proglas, 1993..
-
Doporučená:
Bryman, A. Social research methods. Oxford, Oxford University Press 2001..
-
Doporučená:
Petrusek, M. Teorie a metoda v moderní sociologii. Univerzita Karlova, Karolinum, Praha 1993.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Kompetence v rozsahu cíle předmětu. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Seminární práce
|
|
|
|