|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / KSEM1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
KSEM1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kasuistický seminář 1
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Způsob zakončení
|
Kolokvium
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
17
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
18 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům metodickou podporu při zpracování kasuistiky v sociální práci a pomoci jim objevit její možnosti, cíle, účel, upotřebení v teorii i praxi sociální práce. Dále je cílem kasuistického semináře podělit se společně o své zkušenosti z praxe sociální práce.
|
Požadavky na studenta
|
Předpokladem udělení zápočtu je:
- odevzdání 2 kasuistik v rozsahu cca 6-8 normostran textu (viz výše) - jedné inspirující a jedné odstrašující - do Moodle;
- doložení prezenční účasti na 75 % prezenční výuky;
- prezentace jedné z kasuistik v plénu před spolužáky.
|
Obsah
|
Předmět je úzce provázán s disciplínou Odborná supervidovaná praxe I. - VI., realizovanou studenty oboru v každém semestru studia. Student předloží do kasuistického semináře vypracovanou kasuistiku, která může být diskutována v plénu. Studenti jsou podporováni ke sdílení zkušeností. Při zpracování kasuistiky student čerpá z poznatků získaných v průběhu studia, z odborné literatury, z legislativy, ze zkušeností z pracoviště, na kterém praktikoval či praktikuje. Vypracovaná kasuistika má popsat úsek příběhu jedince, rodiny či skupiny, v němž došlo zásahem sociálního pracovníka k nějaké sociální změně. Popis má být tak výstižný, aby jiní odborníci proces událostí i změny mohli pochopit. K tomu je třeba uvést: - objektivní informace o případu; - zorný úhel studenta, jeho vidění souvislostí; - teoretická východiska, která s problémem souvisí; - profesionální postupy (metody, způsoby intervence, utváření situace), které student, případně další pomáhající profesionálové, v tomto procesu uplatnili. Forma zpracování kasuistiky v rozsahu 8-10 normostran textu závisí zcela na volbě studenta za předpokladu, že splní následující kriteria: - objasní konkrétně povahu řešeného problému; - uvede postačující a objektivní informace o vývoji a souvislostech problému; - uvede sledovaný případ do legislativního rámce; - přiblíží svá pozorování, dojmy, úvahy, případně hypotézy týkající se problému a uvede je do souvislosti s teoretickými poznatky o popisované problematice; - popíše, co se s problémem dělo, jak se vyvíjel a měnil v setkáních (při intervenci) v souvislosti s aktivitou jednak studenta samotného, jednak dalších pomáhajících profesionálů. Zde je třeba co možná přesně popsat úlohu studenta v tomto procesu a uvést, které souvislosti mezi jednáním pomáhajících profesionálů a změnou problému vidí jako klíčové a proč; - uvede, jak byla účast pomáhajících na problému ukončena, příp. s jakým výsledkem; - uvede, co se tímto případem naučil, zhodnotí ho; - pokud je postoj studenta k realizované sociální práci v některém bodě či pasáži kritický, uvede, jaký jiný postup měl být zvolen.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
odborná literatura odpovídající sledovanému tématu.
-
Základní:
právní normy odpovídající sledovanému tématu.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
KSA/TMS1, KSA/SPSP1, KSA/UPSP |
Získané způsobilosti |
- student zná základní charakteristiky cílové skupiny, o které kasuistika pojednává; - student zná základní i specifické potřeby cílové skupiny, o které kasuistika pojednává; - student zná základní právní normy využité v práci s klientem kasuistiky a orientuje se v nich; - student zná základní metody a techniky sociální práce vhodné pro práci s cílovou skupinou; - student zná síť služeb, které může klient z kasuistiky využívat, jejich možnosti a kompetence.
- student umí kolegům na semináři charakterizovat cílovou skupinu, o které kasuistika pojednává; - student umí zjistit a pojmenovat základní potřeby cílové skupiny, o které kasuistika pojednává; - student umí aktivně využít možností platné legislativy v zájmu klienta kasuistiky; - student umí uplatnit základní metody a techniky sociální práce vhodné pro práci s cílovou skupinou; - student si umí vyžádat zpětnou vazbu klienta a spolupracovníků k postupu své práce; - student umí aktivně využívat síť služeb, které má klient z kasuistiky k dispozici.
- student dokáže sebrat relevantní anamnestická data o klientovi a jeho sociální situaci; - student dokáže posoudit závažnost sociální situace klienta a zvolit relevantní nástroje k jejímu řešení; - student dokáže posoudit nárok klienta na konkrétní dávku.
|
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|