|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / FVYC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
FVYC
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Filozofie výchovy - A19K
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Filozofie výchovy
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/SEM]
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
27 / 45
|
0 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
12
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Po absolvování předmětu student bude schopen charakterizovat, analyzovat, vysvětlit, zhodnotit a argumentovat problematiku : člověka a lidského poznání, činitelů rozvoje lidského jedince - biologické determinanty, výchova a prostředí, moci a dosahu výchovy, definic výchovy, aspektů výchovy a filozofie hodnot, kategorií z oblasti výchovy, cílů a obsahu výchovy také z historického hlediska v jednotlivých etapách společenského vývoje a ve filozofických směrech konce 19. a poč. 20. stol. jako východiska pro současnou praxi, význam uplatňování výchovných zásad pro efektivitu výchovného procesu.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
Odpovídá cíli a anotaci předmětu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
prof. PhDr. Helena Grecmanová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
prof. PhDr. Helena Grecmanová, Ph.D. (100%),
Mgr. Filip Hlavinka, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
prof. PhDr. Helena Grecmanová, Ph.D. (100%),
Mgr. Filip Hlavinka, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
SVOBODOVÁ, Z., PALOUŠ, R. . Homo educandus: filosofické základy teorie výchovy. Praha: Karolinum, 2011..
-
Doporučená:
BENEŠ, M. Andragogika - filozofie - věda. Praha, 2001. ISBN 80-86432-03-3.
-
Doporučená:
PALOUŠ, R. Čas výchovy. Praha: SPN, 1991..
-
Doporučená:
Kasper, T., Kasperová, D. Dějiny pedagogiky.. Praha, Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2429-4.
-
Doporučená:
BREZINKA, W. Filozofické základy výchovy. Praha: Zvon, 1996.
-
Doporučená:
Pinc, Z. Fragmenty k filosofii výchovy.. Praha: OIKOYMENH, 1999.
-
Doporučená:
BENEŠ, M. a kol. Idea vzdělávání v současné společnosti. Praha: Eurolex Bohemia, 2002. 110 s. ISBN 80-86432-40-8..
-
Doporučená:
MASARYK, T.G. Ideály humanitní. Praha: Melantrich, 1990. ISBN 80-7023-036-3.
-
Doporučená:
GRECMANOVÁ, H., HOLOUŠOVÁ, D., URBANOVSKÁ, E. Obecná pedagogika I., II.. Olomouc: Hanex, 1999.
-
Doporučená:
BLÍŽKOVSKÝ, B. Systémová pedagogika. Ostrava: Amosium servis, 1992.
-
Doporučená:
Zaghloul, M. (Ed.). Thinkers on Education, I-IV.. Oxford, 1997.
-
Doporučená:
RICHÉ, P., VERGER, J. Učitelé a žáci ve středověku. Praha: Vyšehrad, 2011. ISBN 978-80-7429-028-2..
-
Doporučená:
PELCOVÁ, N. Vzorce lidství. Filosofie o člověku a výchově. Praha: ISV, 2001. ISBN 80-85866-64-1.. Praha, 2001. ISBN 80-85866-64-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
|
|
|
|