|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / APA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
APA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Aplikovaná antropologie - K19
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Aplikovaná antropologie
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
5 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Aplikovaná antropologie je v zahraničí etablovaná a rozvíjející se disciplína. Jejím cílem je využití antropologického přístupu při výzkumu a navrhování opatření v oblastech kulturního soužití a sociální koheze. Cílem kurzu je seznámit studenty se zahraničními přístupy a demonstrovat možnosti využití aplikované antropologie na zatím skromných příkladech z České republiky.
|
Požadavky na studenta
|
docházka na přednášky/semináře 75%
aktivně číst zadanou četbu a zapojovat se do diskuze
zpracování seminární práce na zadané téma
|
Obsah
|
1. Úvodní hodina
2, Dějiny aplikované antropologie Baba, Marietta L. and Carole E. Hill. What's in the Name 'Applied Anthropology'?
3. Domorodci a ochrana životního prostředí. An Encounter with Global Practice Reed, Richard. Two Rights Make a Wrong: Indigenous Peoples Versus Environmental Protection Agencies (s. 256-263)
4. Dilemata aplikované antropologie v českém prostředí Diskuze na téma výzkumu Romů na stránkách časopisu Biograf
5. Akční výzkum, Participativní výzkum Ervin, A. M. Applied Anthropology: Tools and Perspectives for Contemporary Practice, kap. Participatory Research, s. 219-232.
6. Aplikovaná antropologie a autochtonní etnika Seminář s Dr. Rudolfem Havelkou na základě jeho zkušeností z jeho výzkumu v Rusku a Finsku.
7. Antropologie turismu
(přednáška)
8. Antropologie turismu
(seminář) Bruner. E. M. 2001: The Maasai and the Lion King: Authenticity, Nationalism, and Globalization in African Tourism. American Ethnologist 28/4, 881-908.
HarrellBond, B. E., Harrel-Bond, D. L. 1979. Tourism in the Gambia. Review of African Political Economy, 6/14, 78-90.
9. Rozvojová antropologie (přednáška)
10. Rozvojová antropologie (seminář) Hansen, A. 2002. The Illusion of Local Sustainability and Self-Sufficiency: Famine in a Border of Northwestern Zambia. In: McDonald, J. H. (ed.) 2002. The Applied Anthropology Reader. Boston: Allyn and Bacon. Olivier de Sardan, J.-P. 2005. Excerpts from anthropology & development. Understanding contemporary social change. London & New York: ZED books 2005. (In: Horáková, H. (ed.) 2011. Antropologie moderní Afriky: Studijní texty, Pardubice: Univerzita Pardubice.)
11. Medicínská antropologie (přednáška)
12. Medicínská antropologie (seminář) Foster, G. 2002. Relationships between Theoretical and Applied Anthropology: A Public Health Program Analysis. In: McDonald, J. H. 2002. The Applied Anthropology Reader. Boston: Allyn and Bacon, pp. 88-104. Mildnerová, K. 2010: Local Conceptualisation of Health, Illness and Body in Lusaka, Zambia. Anthropologia Integra 1, pp.13-23.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní znalost anglického jazyka,
schopnost rozumět, číst text v anglickém jazyce. |
Získané způsobilosti |
Student se bude orientovat v rozdílech mezi aplikovaným a základním výzkumem; bude znát základní výzkumné metody a přístupy v rámci aplikované antropologie; bude schopen vyhodnotit možné výhody i etická rizika konkrétního aplikovaného výzkumu; bude umět navrhnout vlastní aplikovaný výzkum. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|