|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRS / SYSP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRS
/
SYSP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Syntax španělštiny
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
5 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Výuka je zaměřena na základní syntaktické pojmy a problematiku struktur věty jednoduché i souvětí s důrazem na zvláštnosti stavby vět ve španělštině. Semináře se věnují obtížnějším jevům a syntaktické analýze.
|
Požadavky na studenta
|
Písemná zkouška s teoretickou a praktickou částí, aktivní účast na seminářích, příprava na seminář (četba odborných cizojazyčných textů, syntaktická analýza).
|
Obsah
|
1. Základní syntaktické pojmy (věta, výpověď, syntagma, paradigma, funkce, větná schémata). Základní teoretické přístupy k syntaxi.
2. Syntax věty jednoduché. Větné členy a jejich typy. Větná modalita.
3. Podmět a jeho typy.
4. Predikace a její druhy. Přísudek slovesný a jmenný.
5. Větné členy závisející na jménu (přívlastek shodný a neshodný).
6. Větné členy závisející na slovese (předmět přímý, nepřímý, předložkový, doplněk, příslovečné určení).
7. Polopredikační klauzule.
8. Základní syntaktické vztahy (predikace, adordinace, koordinace, determinace paralelní a postupná; subordinace).
9. Souvětí a jeho klasifikace.
10. Souvětí podřadné a jeho typy.
11. Souvětí souřadné a jeho typy.
12. Diskurzivní částice.
13. Funkční větná perspektiva.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studijní materiály v moodlu.
Studijní literatura:
Povinná:
Zavadil, Bohumil; Čermák, Petr. Sintaxis del espa?ol actual. Praha: Karolinum, 2008, dotisk 2010.
RAE; ASALE. Nueva gramática de la lengua espa?ola. Morfología y sintaxis. Madrid: Espasa, 2009.
Doporučená:
Alarcos Llorach, Emilio. Estudios de gramática funcional del espa?ol. 3? ed. Madrid: Gredos, 1980.
Alarcos Llorach, Emilio. Gramática de la lengua espa?ola. Madrid: Espasa Calpe, 1994.
Alcina Franch, José; Blecua, José Manuel. Gramática espa?ola. 4? ed. Barcelona: Ariel, 1983.
Bosque, Ignacio; Demonte,Violeta. Gramática descriptiva de la lengua espa?ola. 3 vols. Madrid: Espasa Calpe, 1999.
Gili y Gaya, Samuel. Curso superior de sintaxis espa?ola. 12? ed. Barcelona: Biblograf, 1979.
Gómez Torrego, Leonardo. Gramática didáctica del espa?ol. 10? ed., rev. y act. Madrid: SM, 2011.
Hernández Alonso, César. Gramática funcional del espa?ol. 3? ed., corr. y aum. Madrid: Gredos, 1996.
Hernández Alonso, César. Sintaxis espa?ola. 4? ed., corr. y aum. Valladolid: El autor, 1979.
RAE; ASALE. Nueva gramática de la lengua espa?ola: Básica. Madrid: Espasa, 2011.
RAE; ASALE. Nueva gramática de la lengua espa?ola: Manual. Madrid: Espasa, 2010.
Real Academia Espa?ola. Esbozo de una nueva gramática de la lengua espa?ola. Madrid: Espasa Calpe, 1973.
Seco, Manuel. Gramática esencial del espa?ol. 4? ed. Madrid: Espasa Calpe, 1989.
Zavadil, Bohumil; Čermák, Petr. Mluvnice současné španělštiny. Praha: Karolinum, 2010.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
65
|
Příprava na zkoušku
|
60
|
Účast na výuce
|
25
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Žádné. |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Známkou
- Písemná zkouška
- Analýza výkonů studenta
- Systematické pozorování studenta
|
|
|
|