|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRS / LESPN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRS
/
LESPN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Lexikologie a sémantika španělštiny
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Výuka je zaměřena na základní sémantické pojmy, na sémantické vztahy v lexiku a přehled disciplín zabývajících se slovní zásobou. Do výuky je rovněž zařazen podrobný rozbor základních lexikografických děl. Výuka probíhá ve španělštině.
|
Požadavky na studenta
|
1. pravidelná docházka a aktivní účast na přednáškách a seminářích
2. příprava na každou hodinu, znalost a schopnost aplikace základních odborných textů na jazykové jevy ve cvičeních
Durante el semestre, el estudiante realizará una serie de deberes basados principalmente en lecturas obligatorias, materiales audiovisuales, ejercicios interactivos y búsquedas en corpus lingüísticos en espa?ol
|
Obsah
|
Předmět se zaměřuje na následující témata: 1. ?Qué es la semántica? Significado y realidad extralingüística, 2. El significado de acuerdo con la Lingüística Cognitiva, 3. Metáfora y metonimia, 4. Relaciones semánticas (sinonimia, homonimia, polisemia, antonimia, hiperonimia e hiponimia), 5. Causas y mecanismos del cambio semántico, 6. Origen del léxico castellano, 7. La postura esencialista en lexicografía, 8. Neología, préstamo y cambio de código.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Penny R. Gramática histórica del espanol. Barcelona: Ariel, 1991.
-
Základní:
Gómez Capuz, J. Inmigración léxica. Madrid: Arco Libros, 2005.
-
Základní:
Alvar Ezquerra, M. La formación de palabras en espańol. Madrid: Arco-Libros, 1993.
-
Základní:
Lakoff, G. - Johnson, M. Metafory, kterými žijeme. Brno: Host, 2002.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
49
|
Domácí příprava na výuku
|
52
|
Účast na výuce
|
24
|
Celkem
|
125
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Žádné. |
Získané způsobilosti |
Student zná základní poznatky o struktuře a vývoji slovní zásoby a rozumí jim, osvojuje si dovednost práce s odborným textem a umí aplikovat získané znalosti při práci s elektronickým jazykovým korpusem. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Známkou
- Písemná zkouška
- Analýza výkonů studenta
|
|
|
|