|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRS / JS5N
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRS
/
JS5N
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Jazykový seminář 5
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
16 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Hlavním cílem výuky je zlepšování všech čtyř jazykových kompetencí ve španělštině: aktivních (mluvení a psaní) i pasivních (poslech a čtení). Ačkoliv zvládnutí gramatických prvků hraje významnou roli při učení cizího jazyka, zvláště v rámci filologických studií, speciální důraz se rovněž klade na takzvané komunikativní kompetence studentů. Ty jim umožní komunikačně zvládnout většinu situací, které se mohou vyskytnout ve španělsky mluvících zemích. Výuka se ve všech ohledech řídí principy Společného evropského referenčního rámce pro výuku cizích jazyků.
|
Požadavky na studenta
|
Ústní zkouška, odevzdávání krátkých úkolu, účast na výuce, ústní prezentace.
|
Obsah
|
V kurzu budou probírány následující tematické bloky:
1. Vocabulario: verbos y expresiones en sentido figurado, sistema educativo y titulaciones, léxico relacionado con el arte y las exposiciones, los sentidos y la percepción, registro coloquial, relaciones entre personas, carácter y personalidad, la palabra experiencia y sus significados, polisemia y colocaciones léxicas (ejemplo, contacto, interés y práctica), léxico de la desigualdad de género, expresiones con el verbo sentir(se), léxico para describir el ambiente de un lugar, vocabulario para hablar del origen de las personas, léxico para hablar de economía y trabajo, léxico relacionado con la historia y la revolución tecnológica, derivación, etc.
2. Gramática: perífrasis de continuidad y de cambio, recursos para comparar, corrección de errores gramaticales y de concordancia, el futuro y condicional (simple y compuesto) para expresar hipótesis, estilo directo e indirecto, perífrasis para expresar la idea de desarrollo y progreso, usos de se, construcciones comparativas proporcionales, oraciones concesivas, voz media, uso del subjuntivo alternativo a la nominalización.
3. Características discursivas: hablar sobre los momentos de la carrera profesional de una persona, anteposición del adjetivo, el registro oral, hablar sobre comportamientos sexistas, mecanismos para evocar y transmitir emociones, reflexionar sobre la existencia de las variantes de un idioma, describir emociones contradictorias.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Acquaroni, R., Amenós, J., Berja, A., Pastor, A., Simkievich, J., Soriano, C. & Tarrés, I. (2017). C de C1: curso de espaňol de nivel superior. Libro del alumno. Barcelona.
-
Rozšiřující:
Acquaroni, R., Amenós, J., Berja, A., Pastor, A., Simkievich, J., Soriano, C. & Tarrés, I. (2017). C de C1: curso de espaňol de nivel superior.Cuaderno de ejercicios. Barcelona.
-
Doporučená:
Aragonés, L., & Palencia, R. (2010). Gramática de uso del espaňol: teoría y práctica. Madrid.
-
Doporučená:
Soria, M. P., Martínez, M. J., Sánchez, D. (2013). Las claves del nuevo DELE B2. Libro del alumno. Barcelona.
-
Doporučená:
Martínez, M. J., Sánchez, D., Soria, M. P. (2015). Las claves del nuevo DELE C1. Libro del alumno. Barcelona.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
25
|
Domácí příprava na výuku
|
12.5
|
Příprava na zkoušku
|
12.5
|
Celkem
|
50.0
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Rozbor jazykového projevu studenta
|
|
|
|