|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRP / PL1N
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRP
/
PL1N
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Portugalská literatura 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Portugalština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Portugalština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je zprostředkovat souvislý výklad o vývoji starší portugalské literatury od počátků portugalského písemnictví do období renesance. Zaměřuje se na období galicijsko-portugalské lyriky, středověkou prózu a historiografii, poezii sebranou v Cancioneiro Geral, divadelní tvorbu Gila Vicenta a renesanční autory (lyrika, epika, drama, literatura zámořských objevů). Speciální pozornost je věnována básnické tvorbě Luíse de Camőes. Součástí semináře je i rozbor úryvků vybraných děl nejvýznamnějších autorů v portugalštině.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
|
Obsah
|
- Počátky portugalské literatury, galicijsko-portugalská lyrika, zpěvníky
- Středověká próza, kroniky Fern?a Lopese, mysticko-náboženská próza, rytířský román
- Středověké divadlo, Gil Vicente
- Bernardim Ribeiro - první sentimentální román, Sá de Miranda, Dvorská poezie
- Renesance - Sá de Miranda, António Ferreira, Luís de Cam?es
- Luís Vaz de Cam?es - Os Lusíadas
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Kateřina Ritterová, Ph.D. ,
-
Přednášející:
PhDr. Zuzana Burianová, Ph.D. (100%),
Mgr. Kateřina Ritterová, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Zuzana Burianová, Ph.D. (100%),
Mgr. Kateřina Ritterová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Saraiva, A. J. - Lopes, Ó. Dějiny portugalské literatury. Praha: Odeon, 1972.
-
Základní:
Saraiva, A. J. - Lopes, Ó. História da literatura portuguesa. Porto: Porto Editora, 2008.
-
Základní:
Saraiva, A. J. - Lopes, Ó. Iniciaçao na literatura portuguesa. Lisabon: Publicaçoes Europa-América, 1985.
-
Základní:
Moisés, M. Literatura portuguesa através dos textos. Sao Paulo: Cultrix, 2004.
-
Rozšiřující:
Barreiros, A. J. História da Literatura Portuguesa, 2 vols.. Bezerra Editora, 1998.
-
Rozšiřující:
Kol. autorů. Slovník spisovatelů Španělska a Portugalska. Praha: Libri, 1999.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
24
|
Příprava na zápočet
|
27
|
Domácí příprava na výuku
|
24
|
Celkem
|
75
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Žádné. |
Získané způsobilosti |
Student získá přehled o hlavních tendencích ve vývoji portugalské literatury daného období. Měl by být schopen definovat základní pojmy provázející určitý literární kontext a propojit literární otázky s problematikou kulturně-historickou. Měl by zařadit konkrétního autora do tohoto kontextu a obecně charakterizovat jeho tvorbu, stejně jako podrobně analyzovat vybrané texty. Je veden k diskusi a samostatnému přístupu při interpretaci textů. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|