|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRI / UVIL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRI
/
UVIL
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Úvod do italské literatury
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Jedná se o úvodní předmět k celkově třísemestrálním dějinám italské literatury.
|
Požadavky na studenta
|
Účast na přednáškách a seminářích, četba zadaných literárních a odborných textů, příprava na zkoušku, vyhovění u zkoušky.
|
Obsah
|
Jedná se o úvodní předmět k celkově třísemestrálním dějinám italské literatury. Je veden v českém jazyce a s použitím materiálů dostupných v češtině (přeložené literární texty a literární kritika). Vzhledem k tomuto omezení se bude týkat osobností italské literatury, které byly výrazněji recipovány v české kultuře:
Dante Alighieri (Komedie, O rodném jazyce, Nový život, lyrika)
Francesco Petrarca (lyrika, Mé tajemství, latinské dopisy)
Giovanni Boccaccio (Dekameron)
Carlo Goldoni (Paní hostinská, Poprask na laguně, trilogie o letním bytě)
Luigi Pirandello (povídky, Nebožtík Mattia Pascal, Šest postav hledá autora)
Alberto Moravia (Římské povídky, Agostino, Nuda)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Dante Alighieri. Božská komedie. Academia, Praha, 2009.
-
Základní:
Boccaccio, G. Dekameron. Praha, 1959.
-
Základní:
Francesco Petrarca. Mé tajemství. Oikúmené, Praha, 2004.
-
Základní:
Jan Vladislav (ed.). Navštívení krásy. Italská renesanční lyrika. Praha, 1964.
-
Základní:
Carlo Goldoni. Poprask na laguně. Ostrava, 2012.
-
Základní:
Profily spisovatelů a rozbory děl na www.iliteratura.cz.
-
Základní:
Francesco Petrarca. Zpěvník. Čs. spisovatel, Praha, 1974.
-
Doporučená:
J. Špička, M. Bolpagni, L. Kováčová. Boccaccio 2013. Poetika Dekameronu a dva způsoby, jak být člověkem. UP, Olomouc, 2013.
-
Doporučená:
Voždová,M.-Špička, J. Francouzská a italská dramatická tvorba na moravských a slezských divadelních scénách. Olomouc, 2007.
-
Doporučená:
J. Špička (vyd.). Letteratura italiana del Medioevo e del Rinascimento. UP, Olomouc, 2013.
-
Doporučená:
Jiří Špička. Petrarca v Provence. Údolí, město, hora. UP, Olomouc, 2014.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Příprava na zkoušku
|
60
|
Domácí příprava na výuku
|
34
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Žádné. |
Získané způsobilosti |
Student získá základní přehled vývoje italské literatury. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|