|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRI / STL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRI
/
STL
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Starší italská literatura
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Italština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Italština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámení studenta s vývojem italské literatury od jejích počátků po začátek 17. století. Důraz bude kladen na vývoj literárních forem a žánrů, na sepětí literatury s dobovou společností, mentalitou a politickými strukturami. Specifickým italským jevem je regionálnost literatury a souběžná existence různých literárních jazyků (florentština, latina, menší literární dialekty). Budou sledovány také vazby italské literatury na vnější vzory (latinská a francouzská literatura).
|
Požadavky na studenta
|
Účast na přednáškách a seminářích, četba zadaných literárních a odborných textů, příprava na zkoušku, referát, vyhovění u zkoušky.
|
Obsah
|
1. Problematika prvních textů ve volgare
2. Středověká lyrika
3. Náboženská literatura
4. Dante
5. Petrarca
6. Boccaccio
7. Humanismus
8. Počátky renesanční literatury
9. Vrcholná renesance
10. Rytířský román
11. Dramatické formy
12. Krize renesančních modelů
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
prof. Mgr. Jiří Špička, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Lenka Kováčová (100%),
prof. Mgr. Jiří Špička, Ph.D. (100%),
Mgr. Paolo Tabacchini, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Lenka Kováčová (100%),
prof. Mgr. Jiří Špička, Ph.D. (100%),
Mgr. Paolo Tabacchini, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
V. De Caprio, S. Giovanardi. I testi della letteratura italiana, Vol. 1. Einaudi, Torino , 1994.
-
Základní:
V. De Caprio, S. Giovanardi. I testi della letteratura italiana, Vol. 2. Einaudi, Torino, 1994.
-
Základní:
Garin, E. L'umanesimo italiano. Roma-Bari: Laterza, 1996.
-
Základní:
Ferroni, G. Profilo storico della letteratura italiana. Einaudi. Torino, 1992.
-
Rozšiřující:
V. Branca. Boccaccio medievale. Sansoni, Firenze , 1996.
-
Rozšiřující:
Curtius, Ernst Robert. Evropská literatura a latinský středověk. Praha: Triáda, 1998. ISBN 80-8613-807-0.
-
Rozšiřující:
Malato, E. (ed.). Storia di letteratura italiana, voll. 5 - 8. Roma, Salerno Ed., 2002.
-
Rozšiřující:
U. Dotti. Vita di Petrarca. Laterza, Roma-Bari , 1987.
-
Doporučená:
AA. VV. L?uomo del Rinascimento. Laterza, Roma-Bari , 1998.
-
Doporučená:
Černý, V. Středověk. Jinočany, H+H, 1996.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
25
|
Domácí příprava na výuku
|
50
|
Příprava na zkoušku
|
25
|
Celkem
|
100
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Žádné. |
Získané způsobilosti |
Student pochopí základní vývojové tendence starší italské literatury od jejích počátků po začátek 17. století. Bude schopen rozlišit literární formy a žánry, uvědomit si sepětí literatury s dobovou společností, mentalitou a politickými strukturami. Při analýz textů bude vycházet z vědomí regionálnosti literatury a souběžné existence různých literárních jazyků, bude schopen odlišit texty z různých období a regionů, uvědomit si jejich literární kvality a historický význam. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Projekce (statická, dynamická)
|
Hodnotící metody |
- Známkou
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
|
|
|
|