|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRI / LAR1N
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRI
/
LAR1N
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Latina pro romanisty 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Latina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Latina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je, aby si student osvojil základy latinského jazyka zejména s výhledem na použití těchto znalostí při prohlubování poznání gramatických struktur románských jazyků a jejich latinských kořenů. Student se seznámí se základními gramatickými jevy a se základní slovní zásobou. Měl by si uvědomit souvislosti mezi románským jazykem, který studuje, a latinou, měl by být schopen používat latinsko-český slovník a přeložit jednoduchý neznámý text v latině.
|
Požadavky na studenta
|
Účast na cvičeních, domácí příprava a opakování, aktivní účast na cvičeních, vyhovění zápočtovému testu.
|
Obsah
|
1. Výslovnost latiny
2. Slovesa 1.-5. konjugace
3. Substantiva 1.-3. deklinace
4. Sloveso esse a složeniny
5. Imperfektum
6. Adjektiva 1.-3. deklinace, participium prézentu
7. Stupňování adjektiv a adverbií
8. Futurum
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Špaňár, J. Latina pro gymnázia. Praha: SPN, 1966.
-
Rozšiřující:
Kuťáková, E. Latina I. Praha: UK, 1994.
-
Rozšiřující:
Bartoněk, A. Latina pro FF. Brno: MU, 1990.
-
Rozšiřující:
J.Pražák, F.Novotný,J.Sedláček. Latinsko-český slovník. Praha, 1935.
-
Doporučená:
Seinerová, V. Cvičebnice latiny pro střední školy. Praha: Fortuna, 2000.
-
Doporučená:
Fürst, K. Latinská cvičebnice. Praha: I. L. Kolber, 1934.
-
Doporučená:
Jiří Šubrt. Římská literatura. Praha, 2005. ISBN 9788072980956.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
12
|
Příprava na zápočet
|
13
|
Účast na výuce
|
25
|
Celkem
|
50
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Žádné. |
Získané způsobilosti |
Student si osvojí základy latiny, které mu dovolí poznat gramatickou strukturu latiny a uvědomit si souvislosti mezi latinou a románskými jazyky, bude schopen vyhledávat v latinsko-českém slovníku a překládat jednoduché latinské texty. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Rozbor jazykového projevu studenta
- Systematické pozorování studenta
|
|
|
|