|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / STFLN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
STFLN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Starší francouzská literatura
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je seznámit posluchače s vývojem francouzské literatury od jejích středověkých počátků přes renesanci až po období baroka. Probírány jsou hlavní literární směry, jejich představitelé a podrobně je analyzována jejich stěžejní i méně známá literární produkce.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou splnění předmětu je pravidelná docházka, aktivní účast na seminářích, příprava na každou hodinu, znalost analyzovaného textu a přednesení referátu. U zkoušky se prověřuje orientace v literární historii daného časového výseku a v literární teorii.
|
Obsah
|
1. Nejstarší literární památky. Chansons de geste : projev Gesta Dei per Francos, teorie o jejich původu, formace cyklů, rozklad Chansons de geste. 2. Kurtoazní literatura, Chrétien de Troyes, Roman de la Rose I. 3. Realistická a satirická literatura: fabliaux, Roman de Renard, Roman de la Rose II. 4. Vývoj francouzské poezie ve 14. a 15. stol. 6. Náboženské a světské divadlo 7. Nástup humanismu a renesance. Rabelais. 8. Vývoj poezie v 16. století. Lyonská škola. Plejáda. Ronsard. 9. Montaigne a jeho Eseje - skepticismus, stoicismus, relativismus; úloha přírody. 10. Baroko, jeho charakteristika, dvojpolárnost, představitelé.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Lagarde, A.- Michard, L. (1997). Moyen Age. Paris: Bordas.
-
Základní:
Lagarde, A.- Michard, L. (1997). XVIe siecle. Paris: Bordas.
-
Doporučená:
Kopal, J. (1949). Dějiny francouzské literatury. Praha: Melantrich.
-
Doporučená:
Deshusses, P. (1984). Dix siecles de la littérature française. Paris: Bordas.
-
Doporučená:
Mitterand, H. (1988). Moyen Age, XVIe siecle. Paris: Nathan.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
25
|
Účast na výuce
|
25
|
Domácí příprava na výuku
|
75
|
Celkem
|
125
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
žádné |
Získané způsobilosti |
-porozumění vývoje francouzské literatury od jejích počátků až po konec šestnáctého století na pozadí společenských a kulturních změn
-osvojení schopnosti pracovat s literární terminologií
-zdokonalení dovednosti interpretovat text jako významovou strukturu, aplikovat různé historické i současné metody literární analýzy na konkrétní texty
-rozvinutí schopnosti odborné polemiky |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Seminární práce
|
|
|
|