|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / MDS2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
MDS2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Diplomový seminář 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
6 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je příprava magisterské diplomové práce. V první části semináře jsou studenti hlouběji seznámeni s metodickými a odbornými zásadami tvorby diplomové práce. Osvojí si pravidla pro vyhledávání a práci se zdroji, citování primárních i sekundárních zdrojů, odkazovaní na ně v bibliografických citacích, zejména s důrazem na specifika francouzské filologie, francouzský úzus a ortografická a ortotypografická pravidla ve francouzštině.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění předmětu je podmíněno splněním všech požadavků stanovených vyučujícím a odevzdáním části magisterské diplomové práce.
|
Obsah
|
1. Francouzské bibliografické normy a zvyklosti
2. Poznámkový aparát a seznam literatury
3. Formální úprava textu (ortografie a ortotypografie)
4. Elektronické informační zdroje pro francouzskou filologii
Další část seminářů je založena na individuální spolupráci vedoucího a studentů v závislosti na konkrétním tématu práce. Vedoucí prací doporučí prameny a literaturu, metody práce, harmonogram práce. Řádná účast studentů v diplomových seminářích zaručuje systematické řešení magisterské diplomové práce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. PhDr. Marie Voždová, Ph.D. ,
-
Vede seminář:
doc. Mgr. Jaromír Kadlec, Dr. (100%),
Mgr. Jiřina Matoušková, Ph.D. (100%),
doc. PhDr. Marie Voždová, Ph.D. (100%),
Mgr. Jan Zatloukal, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Filka, J. (2002). Metodika tvorby diplomové práce: praktická pomůcka pro studenty vysokých škol. Brno: Knihař.
-
Doporučená:
ECO, U. (1997). Jak napsat diplomovou práci. Olomouc.
-
Doporučená:
Scheiber, C. (1989). La dissertation littéraire. Paris: Dunod.
-
Doporučená:
ŠIMEK, D.,KUBÁTOVÁ, H. (2002). Od abstraktu do závěrečné práce: jak psát (a možná i napsat) závěrečnou práci ve společenských oborech. . Olomouc.
-
Doporučená:
Široký, J. (2011). Tvoříme a publikujeme odborné texty. Brno.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
25
|
Domácí příprava na výuku
|
95
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
absolvování MDS1 |
Získané způsobilosti |
Student se naučí definovat odborné téma tak, aby jeho zpracování odpovídalo rozsahu 80 stran, a naučí se strukturovat text tak, aby zajistil logickou posloupnost argumentace i celkovou koherentnost práce. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Rozbor jazykového projevu studenta
- Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
- Systematické pozorování studenta
|
|
|
|